۰

خبر بارکیندو از تمدید توافق کاهش تولید

دبیرکل اوپک گفت، با وجود اینکه مازاد عرضه نفت در بازار جهانی تا ماه سپتامبر برطرف خواهد شد، اوپک و متحدانش در آستانه تمدید توافق کاهش تولید در سال ۲۰۱۹ هستند.
بارکیندو - میز نفت
بارکیندو - میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت، با وجود اینکه مازاد عرضه نفت در بازار جهانی تا ماه سپتامبر برطرف خواهد شد، اوپک و متحدانش در آستانه تمدید توافق کاهش تولید در سال 2019 هستند.

وی گفت، پیش نویس اولیه یک اتحاد بلند مدت تر بین اوپک و تولید کنندگان غیراوپکلی در نشست ماه ژوئن در وین مورد بحث قرار خواهد گرفت. «روسیه به ایفای یک نقش پیشرو ادامه خواهد داد.»

اوپک، روسیه و چند کشور تولید کننده نفت در ژانویه 2017 به منظور افزایش قیمت نفت اجرای توافق کاهش تولید را آغاز کردند. زمان اجرای این توافق در پایان سال جاری میلادی خاتمه می یابد و در نشست ماه ژوئن کشورهای عضو توافق باید در مورد ادامه روند همکاری شان تصمیم بگیرند.

بارکیندو با اشار به تعهدات اوپک بر اساس توافق کاهش تولید افزود: «ما به سطح پایبندی بالای 150 درصد رسیده ایم.»

«ما شاهد سرعت گرفتن روند کاهش ذخایر نفت از حدود 400 میلیون بشکه به حدود 43 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 ساله هستیم.»

وی همچنین پیش بینی کرد که بازار جهانی نفت در سه ماهه دوم تا سوم امسال یعنی زودتر از پیش بینی های قبلی (پایان سال 2018) به توازن مجدد برسد. وی افزود، میزان مازاد عرضه نفت از ابتدای سال 2017 تاکنون عملا به میزان نه دهم کاهش یافته است.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 20784
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *