۰
۱

برنامه روسیه برای پایان سوئیفت

شرکت های روسی روستک و روس نفت اعلام کرده اند که در حال حرکت به سمت استفاده از سیستم جایگزین سوئیفت هستند که در داخل روسیه طراحی شده است. این اقدام موجب می شود امنیت نقل و انتقال پیام های مالی افزایش یابد و در صورت تحریم سوئیفت، مشکلی برای این شرکت ها ایجاد نشود.
سوئیفت - میز نفت
سوئیفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بزرگترین شرکت حوزه فناوری روسیه در یک نشست مطبوعاتی گفته است که جهت نقل و انتقال پول بین بانکی از خدمات سیستم جایگزین سوئیفت روسیه ای استفاده خواهد کرد. بر این اساس روستک برای انتقال پیام های مالی به سیستم روسی SPFS متصل خواهد شد تا پرداخت های خود را با امنیت بالاتر انجام دهد.

به گفته این شرکت زیرساخت های دیجیتال به تبادل داده ها در یک حالت رمزنگاری شده کمک می کند و خطر نفوذهای خارجی به سیستم را کاهش می دهد.

ایگور زویلوف، رئیس روستک گفته است که انتقال به سیستم جدید وابستگی به خدمات سیستم های خارجی را کاهش می دهد و این امکان را ایجاد می کند که انتقال اطلاعات بدون استفاده از ظرفیت ارائه دهندگان خارجی انجام شود.

ماه گذشته نیز یکی دیگر از شرکت های دولتی روسی یعنی روس نفت، غول نفتی جهان، اعلام کرد که در ماه دسامبر با کمک سومین بانک بزرگ کشور یعنی گزمپروم بانک، سیستم SPFS را آزمایش کرده است.

از سال ۲۰۱۴، زمانی که اتحادیه اروپا و آمریکا دور اول تحریم های بین المللی را در رابطه مسئله اوکراین بر علیه روسیه اعمال کردند، قطع دسترسی بانک های روسی به پیام رسان سوئیفت آغاز شده است. به همین دلیل روسیه در سال های اخیر اقدامات متعددی را جهت طراحی سامانه جایگزین سوئیفت و کاهش وابستگی به نظام مالی وابسته به غرب، آغاز کرده است.

پیش از این نیز رئیس بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۱۷ در دیدار با رئیس جمهور این کشور، از قطع وابستگی و آمادگی برای جدا شدن از  پیام رسان سوئیفت خبر داد.

منبع: راشاتودی
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 20789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
اونوقت ما میریم به ATFC می پیوندیم!!!