۰
در حال تکمیل

سقوط هلیکوپتر فلات قاره خلیج فارس

شب گذشته یکی از هلیکوپتر های متعلق به شرکت نفت فلات قاره در خلیج فارس چپ کرد.
سقوط هلیکوپتر فلات قاره خلیج فارس
به گزارش میز نفت٬ یکی از کارکنان حاضر در یکی از سکوهای نفتی، دچار حمله قلبی شده بود که هلیکوپتر برای انتقال وی به خشکی به پرواز درآمده اما اندکی بعد واژگون می شود. این اتفاق در منطقه لاوان و سکوی رسالت رخ داده است. مقصد این پرواز سکوی رسالت به جزیره کیش بوده است.

حادثه دیشب شرکت نفت فلات قاره، سومین حادثه پروازی صنعت نفت طی 4 سال اخیر بوده است که در هر سه اتفاق، هلیکوپتر برای نجات جان یکی از کارکنان نفت عازم منطقه شده بود که در هر سه ماموریت، هلیکوپتر سقوط کرده و نه تنها فرد مصدوم جان خود را از دست داده بلکه سایر سرنشینان نیز جان به جان آفرین تسلیم کردند. دو اتفاق در شرکت نفت فلات قاره و یک حادثه در دریای خزر، مجموع سه اتفاق مورد اشاره هستند.

بر اساس اطلاعات منابع موثق، سرنشینان این هلیکوپتر 5 نفر بوده اند که تلاش ها برای یافتن سه نفر دیگر ادامه دارد. گویا هلیکوپتر روی آب دچار انحراف شده و به بیان ساده تر چپ کرده است.

شرکت نفت فلات قاره طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این حادثه حدود ساعت 20 و 50 دقیقه دقیقه شامگاه (سه‌شنبه، 28 فروردین‌ماه) روی داد و یک فروند بالگرد «بل 212» متعلق به شرکت پیمانکار که در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران بوده، از سکوی رسالت در محدوده منطقه لاوان به منظور انتقال یکی از همکاران که دچار سکته قلبی شده بود به سمت جزیره کیش به پرواز درآمد که چهار دقیقه پس از پرواز، دچار سانحه شد و روی آب سقوط کرد.

شناورهای سکو به سرعت پس از بروز سانحه، به منظور انجام عملیات جست‌وجو و نجات به محل اعزام شدند و سه نفر از سرنشینان بالگرد را یافتند که متاسفانه دو تن از سرنشینان با نام‌های جواد کاراندیش، مسئول تعمیرات سکوهای دریایی و بهروز اشکان، پزشکیار فوت كرده بودند و سیدمحمد سهیلی، کاپیتان دوم بالگرد برای انجام عملیات درمانی به جزیره کیش منتقل شد.

پس از بروز این حادثه، کمیته بحران در ستاد تهران و منطقه لاوان تشکیل شده و صبح امروز (29 فروردين ماه) نیز مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت نفت فلات قاره ایران به منظور بررسی ابعاد حادثه و وضعیت سرنشینان ناپدید شده بالگرد وارد منطقه لاوان شده اند.

شرکت نفت فلات قاره ایران با بسیج همه امکانات و نیروها و اعزام شناورها و غواصان، عملیات جست‌وجو برای نجات علی فتاحی (خلبان) و بهروز موسوی 2 سرنشین دیگر بالگرد را با جدیت دنبال می‌کند.




 
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 20812
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *