۰

اقدام به موقع نفتکش ایرانی 4ماهیگیر را نجات داد

اقدام و واکنش به موقع یکی از کشتی های شرکت ملی نفتکش ایران باعث نجات جان ۴ماهیگیر ایرانی گرفتار در آبهای خلیج فارس و در حوالی جزیره خارک شد .
نفتکش - میز نفت
نفتکش - میز نفت
به گزارش میز نفت ، دریانوردان کشتی نفتکش «آپاما» به فرماندهی کاپیتان« مهدی مسیح زاده» ساعت 23:45شب گذشته هنگامی که عازم جزیره خارک بودند به محض مشاهده 4 ماهیگیر که قایقشان به دلیل طوفان در حالت غرق شدن قرار گرفته بود، با فرمان کاپیتان سریعا برای انجام عملیات امدادو نجات این 4نفر اقدام کردند.

این 4ماهیگیر ایرانی ساعت20 دقیقه بامداد در حالی که در شرایط بحرانی و غرق شدن قرار داشتند و‌ دریا طوفانی و‌ سرعت باد به حدود 60 نات می رسید،در حوالی جزیره خارک توسط دریانوردان کشتی نفتکش آپاما نجات پیدا کردند.

به دلیل طوفانی بودن دریا و فراهم نبودن شرایط پهلوگیری کشتی نفتکش افرامکس آپاما در اسکله خارک و همچنین عدم امکان تردد شناورهای ناجی، این 4ماهیگیر هم اکنون میهمان دریانوردان این کشتی هستند.

صیادان ایرانی مذکور که نجات آنها توسط کشتی نفتکش آپاما به اداره بندر و دریانوردی خارک نیز اعلام‌ شده است پس از مساعد شدن شرایط جوی و پهلوگیری کشتی، در خارک پیاده و تحویل خانواده های خود خواهند شد.

گفتنی است در پی این اتفاق، کاپیتان فرحبد مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران طی نامه ای به فرمانده نفتکش آپاما از اقدام قهرمانانه فرمانده و پرسنل این کشتی برای نجات جان 4 صیاد ایرانی قدردانی کرد.



منبع : فارس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 20907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *