۰

نفت عربستان برای آسیا گران‌تر شد

عربستان سعودی تنها چند هفته پس از اینکه بزرگترین پالایشگاه چین به دلیل قیمت‌های بالای خرید خود از آرامکو را کاهش داد، قیمت نفت پایه خود در آسیا را به بالاترین سطح از اوت سال ۲۰۱۴ افزایش داد.
آرامکو - میز نفت
آرامکو - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت آرامکوی عربستان سعودی نفت عرب لایت خود را ۱.۹۰ دلار در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه منطقه‌ای در ژوئن خواهد فروخت. قیمت همه گریدها برای آسیا ماه به ماه افزایش پیدا کرده است.

یونی‌پک که بازوی بازرگانی شرکت سینوپک - بزرگترین پالایشگاه چین - است، در واکنش به افزایش غیرمنتظره قیمت از آرامکو خواسته ۴۰  درصد نفت کمتری برای ماه مه خریداری کند.

به گفته مایکل وینچ، رئیس شرکت انرژی و تحقیقات اقتصادی در وینچستر، این افزایش قیمت نشان می‌دهد که تقاضای چین قوی بوده و سعودی‌ها احساس می‌کنند فضا برای افزایش قیمت وجود دارد. شاید آنها نسبت به وقایعی که در خصوص تقاضای چین در جریان است، اطلاع بیشتری دارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یک مقام چینی اظهار کرد پیشنهاد یونی‌پک برای دریافت نفت کمتر مورد موافقت آرامکوی عربستان قرار گرفته است.

قیمت فروش رسمی نفت عربستان معمولا پنجم هر ماه منتشر می‌شود و معیاری تعیین‌کننده برای قیمت‌های نفت ایران، کویت و عراق است و به این ترتیب، بر بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز نفتی که به آسیا صادر می‌شود، تاثیر می‌گذارد.

 آرامکو بر مبنای توصیه‌های مشتریانش و پس از اینکه تغییرات در ارزش نفت خود طی ماه گذشته بر مبنای بازده و قیمت محصول را محاسبه کرد، قیمت‌های نفت خود را تعیین می‌کند.



منبع : ایسن
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 20940
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *