۰

خبر منوچهری از امضای 7 قرارداد نفتی

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه از امضای هفت قرارداد نفتی تا پایان شهریور و ١٠قرارداد دیگر تا پایان سال خبر داد و گفت: این ارقام بدون احتساب مشارکت شرکت‌های غربی است، اگر این شرکت ها مشارکت کنند تعداد قراردادها افزایش می‌یابد. حدود ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ۱۰ قرارداد مذکور است.
منوچهری - میز نفت
منوچهری - میز نفت
به گزارش میز نفت ، غلامرضا منوچهری در نشست خبری که در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد با بیان اینکه پیش بینی میشود سال جاری، سال پر رونقی برای نفت باشد، اظهار کرد: سال گذشته سه قرارداد نفتی امضا شد و پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک چهارمین قرارداد نیز امضا شود.

امضای ۷ قرارداد تا پایان شهریور

وی از امضای ۷ قرارداد تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت:البته این به معنی ١٥میدان است زیرا برخی قراردادها شامل دو یا سه میدان می‌شوند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه ادامه داد:علاوه بر ۷ قرارداد مذکور  مذاکره برای ١٠قرارداد دیگر  هم پیش میرود و پیش بینی میشود تا پایان سال امضا شود.

منوچهری درمورد طرح نگه داشت تولید میادین نفت خیز در مناطق نفت خیز جنوب، فلات قاره و نفت مرکزی توضیح داد: برای این طرح ٣٥پروژه تعریف شده است که منجر به حفظ و افزایش تولید، حفاری چاه ها و... می‌شود. شش میلیارز دلار برآورد اجرایی این پروژه ها است که منابع آن فراهم شده است. این طرح ها توسط شرکت های داخلی اجرا می‌شود و تا پایان شهریور عمده پروژه ها به قرارداد می‌رسد، البته مناقصه ها در حال حاضر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح مذکور از صد دکل به صورت همزمان استفاده خواهد شد، افزود: این تعداد معادل کل دکل هایی است که در کشور آماده کار است. در این طرح ها از کالا و تجهیزات ایرانی استفاده می‌شود. لیستی تهیه شده و شرکت های طرف قرارداد موظف هستند از اقلام ساخت داخل استفاده کنند.

برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز از فاز ١٤پارس جنوبی

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه در ادامه درمورد سایر پروژه های این شرکت توضیح داد: یکی دیگر از پروژه ها به مدار آمدن پنج فاز ١٣، ٢٢، ٢٣، ٢٤و ١٤پارس جنوبی و افزایش تولید است. یک فاز دریایی فاز ١٤با ظرفیت ٥٠٠میلیون فوت مکعب به مدار آمده و طی چهار ماه آینده ٥٠٠میلیون فوت مکعب دیگر به مدار خواهد آمد و به طور کلی یک میلیارد فوت مکعب از این فاز برداشت خواهد شد. همچنین با به مدار آمدن فازهای پارس جنوبی ٢٠٠هزاربشکه میعانات گازی به ظرفیت تولید اضافه میشود.

امضای قرارداد توسعه فرزاد B تا پنج ماه آینده

منوچهری از امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد تا پنج ماه آینده با شرکت ONGC هند خبر داد و اظهار کرد: همچنین خط لوله ٤٠اینچ اتان در پارس جنوبی اجرا می‌شود. اتان از فاز دو به فاز یک منتقل می‌شود و می‌تواند کمبود اتان طرح های پتروشیمی را جبران کند. این طرح تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود.

سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری در جاسک

وی با اشاره به طرح خط انتقال گوره به جاسک گفت: مناقصات اجرایی خط انتقال در چهار قطعه درحال نهایی شدن است. قرار است در جاسک تجهیزات ذخیره ١٠میلیون بشکه نفت ساخته شود. برای این طرح حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور مهندسی و توسعه ادامه داد: پروژه خط صادرات گاز به عمان جلو می رود و توافق اصولی با دولت عمان انجام شده است. در این راستا درحال مذاکره با شرکت های خارجی هستیم که در این طرح سرمایه گذاری کنند.

توتال مناقصات را انجام داده است

منوچهری در ادامه درمورد عملکرد توتال در فاز ١١پارس جنوبی توضیح داد: توتال مناقصات را انجان داده و نتیجه را به شرکت ملی نفت و نفت و گاز پارس ارسال کرده و منتظر تایید است تا کار را به پیمان کارها ابلاغ کند.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 20971
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *