۰

روی افزایش بیشتر قیمت نفت حساب نکنید

یک کارشناس بازار نفت پیش بینی کرد قیمت نفت که به دلیل نگرانی‌ها نسبت به خروج احتمالی آمریکا از برجام افزایش یافته، حتی در صورت وقوع چنین رویدادی بعید است رشد بیشتری پیدا کند.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بازارها تاثیر احتمالی وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران را که در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است، به حساب آورده‌اند.

الخاندرو بارباخوزا، نایب رییس شرکت "آرگوس مدیا" در گفت و گو با شبکه "سی ان بی سی" گفت: این عامل طی چند هفته گذشته روی قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا بدنبال توییت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که در آن اعلام کرد تصمیم خود درباره توافق هسته ای ایران را امروز اعلام می‌کند، کاهش یافت.

توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ به تحریم‌های هسته ای علیه ایران در قبال محدودیت فعالیت هسته‌ای و فراهم ساختن امکان بازرسی از تاسیسات هسته‌ایش پایان داد. آمریکا با این شرایط موافقت کرد و ایران مفاد توافق را نقض نکرده اما دولت ترامپ اعلام کرده است که می‌خواهد این توافق را لغو کند.

بهای معاملات نفت خام آمریکا روز دوشنبه برای نخستین بار از اواخر سال ۲۰۱۴، به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

بارباخوزا گفت: اگر آمریکا تلاش کند تصمیم گیری در این زمینه را برای خرید وقت به تاخیر بیاندازد، انتظار دارد قیمت نفت کاهش قابل توجهی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد اگر این تصمیم به وقت دیگری موکول شود، به معنای ادامه عرضه کامل از سوی ایران برای یک مدت دیگر خواهد بود.

تحلیلگران انتظار دارند تجدید تحریم‌ها حداکثر ۵۰۰ هزار بشکه در روز صادرات نفت ایران را کاهش دهد. این مسئله تاثیر محدودی بر بازارها خواهد گذاشت اما از سوی دیگر به سایر اعضای اوپک فرصت می‌دهد تولیدشان را افزایش دهند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 20987
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *