۰

حکم نفتی یک دادگاه به سود آمریکا

دادگاهی در کوراکائو به شرکت کونوکو فیلیپس اجازه داد حدود ۶۳۶ میلیون دلار داراییهای متعلق به شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا را به دلیل ملی شدن پروژه های این شرکت نفتی آمریکایی در ونزوئلا در سال ۲۰۰۷، تصرف کند.
نفت ونزوئلا - میز نفت
نفت ونزوئلا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، این اقدام حقوقی جدیدترین تحول در منطقه کارائیب برای اجرایی شدن حکم خسارت دو میلیارد دلاری است که اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) بر سر ملی شدن پروژه های کونوکو فیلیپس در ونزوئلا صادر کرده است.

بر اساس تصمیم دادگاه، کوراکائو می تواند نفت و محصولات نفتی بارگیری شده در کشتیها و سپرده های بانکی را توقیف کند.

کونوکو فیلیپس اوایل ماه جاری برای توقیف موقتی داراییهای PDVSA در جزایر آروبا، بون ایر، کوراکائو و سنت اوستاتیوس اقدام کرد. این اتفاق زنجیره صادرات نفت ونزوئلا را در شرایطی که تولید نفت این کشور به پایینترین میزان در بیش از ۳۰ سال گذشته سقوط کرده است، با مشکلات بیشتری مواجه می کند.

رویترز پیش از این گزارش داده بود که شرکت PDVSA در مواجهه با تهدیدهای کونوکو برای توقیف محموله هایی که برای تامین نیاز تاسیساتش در کوراکائو ارسال می کند، آماده تعطیل کردن پالایشگاه ایسلا می شود که ۳۳۵ هزار بشکه در روز ظرفیت تولید دارد.

شرکت PDVSA همچنین به دنبال راههایی برای دور زدن احکام حقوقی برای واگذاری داراییها است. این شرکت ونزوئلایی مالکیت نفتی که قرار است در ایسلا پالایش شود را به شرکت سیتگو پترولیوم – زیرمجموعه آمریکایی خود – منتقل کرده است.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 21016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *