۰

عجله ای برای کاهش خرید نفت ایران نداریم

پالایشگاه های هندی با اشاره این واقعیت که کشورهای غربی از همراهی با آمریکا در زمینه خروج از برجام خودداری کرده اند می گویند، عجله‌ای برای جایگزین کردن نفت ایران با نفت کشورهای دیگر ندارند.
عجله ای برای کاهش خرید نفت ایران نداریم
به گزارش میز نفت به نقل از رویترز، پالایشگاه های هندی با اشاره این واقعیت که کشورهای غربی از همراهی با آمریکا در زمینه خروج از برجام خودداری کرده اند می گویند، عجله ای برای جایگزین کردن نفت ایران با نفت کشورهای دیگر ندارند.

ای کی شارما، مدیر مالی شرکت ایندین اویل در این باره گفت: «ما عمدتا تاثیری از این تصمیم نپذیرفته ایم... . این بار شرایط با دفعه قبل فرق می کند. ما امیدواریم تاثیر واقعی تحریم ها در طی روزهای آینده مشخص شود.»

به گفته شارما، شرکت ایندین اویل، بزرگترین پالایشگاه نفتی هند امیداوار است طرح های خود برای خرید روزانه 180 هزار بشکه نفت از ایران در سال 19-2018 را ادامه دهد.

وی افزود، با توجه به «شرایط تجاری ای» که تهران پیشنهاد کرده، جایگزینی نفت ایران کار دشواری خواهد بود.

هند در دور قبلی تحریم ها با وجود کاهش خرید نفت خود از ایران، همچنان یکی از مشتریان عمده نفت این کشور باقی ماند. به گفته آر راماچاندران، رئیس بخش پالایشگاهی شرکت بهارات پترولیوم هند، با توجه به اینکه 3 کشور اروپایی عضو برجام هنوز در این توافق باقی مانده اند، تجارت با ایران حداقل در کوتاه مدت تاثیر چندانی نخواهد پذیرفت.

وی افزود، در هر صورت، تحریم های نفتی از حدود 6 ماه آینده آغاز خواهد شد که تا آن زمان اکثر پالایشگاه های هندی «ممکن است بخش عمده نفت ایرانی خود را مصرف کرده باشند.»

ام کی سورانا، رئیس شرکت هندوستان پترولیوم هم گفت، پالایشگاه های هندی ممکن است از این فرصت 6 ماهه برای افزایش خرید نفت از ایران استفاده کنند.


منبع: تسنیم
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 21032
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *