۰

اینپکس هم عقب کشید

​شرکت اینپکس، بزرگترین شرکت اکتشاف انرژی ژاپن اعلام کرد، ممکن است از تلاش برای پیوستن مجدد به طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی در ایران دست بردارد.
اینپکس هم عقب کشید
به گزارش میز نفت به نقل از رویترز، به دنبال خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های جدید علیه این کشور، شرکت اینپکس، بزرگترین شرکت اکتشاف انرژی ژاپن اعلام کرد، ممکن است از تلاش برای پیوستن مجدد به طرح توسعه میدان نفتی آزادگاه جنوبی در ایران دست بردارد.

این شرکت در سال 2010 به دلیل وضع تحریم های آمریکا، ناگزیر شد سهم 10 درصدی خود از میدان آزادگان را واگذار کند و از ایران خارج شود.

بر اساس برآوردهای موسسه وود مکنزی، میادین آزادگان، یکی از بزرگترین ذخایر نفتی جهان به شمار می روند که حدود 33.2 میلیارد بشکه نفت خام را در خود جای داده اند. تولید نفت در این میادین قرار بود به روزانه 600 هزار بشکه در روز برسد.

بعد از لغو تحریم ها علیه ایران در سال 2016، زمینه برای حضور مجدد شرکت اینپکلس در عملیات توسعه این میدان فراهم شده بود.

سخنگوی شرکت اینپکس در این باره گفت ما درک می کنیم که پس از تصمیم اخیر ترامپ ورود به فعالیت های شرکت در مناقصه برای ما دشوار شده است.

وی افزود، اینپکس همچنان علاقمند به حضور در بخش نفت و گاز ایران است، زیرا این بخش از پتانسیل بالایی برخوردار است و اگر وضعیت تغییر کند، شرکت اینپکلس علاقمند به پیوستن به این پروژه خواهد بود.

به گفته سخنگوی اینپکس، در اوت 2017، شرکت اینپکس به کارگاهی که در خصوص میدان آزادگان جنوبی در ایران برگزار می شد پیوست تا اطلاعات مورد نیاز جهت حضور در مناقصه توسعه این میدان راجمع آوری نماید. وی به دلیل محرمانه بودن توافق با ایران از اشاره به جزئیات مربوط به وضعیت فرآیند حضور در این مناقصه خودداری کرد.


منبع: تسنیم
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 21033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *