۱
۶
اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان

این مدیران رفتنی می‌شوند؟

​مجلس شورای اسلامی قرار است طی اصلاحیه ای، مقامات مستثنی شده از قانون منع بکارگیری بازنشستگان را اصلاح کند که بر اساس این اصلاحیه، مقامات مندرج در ماده 71 قانون خدمات کشوری هم شامل حال این قانون خواهند شد.
این مدیران رفتنی می‌شوند؟
به گزارش میز نفت، بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، افرادی که بازنشسته شده‌اند دیگر نمی‌توانند در سمت‌های مدیریتی به فعالیت مشغول باشند مگر با عنوان مشاور. در این قانون البته سفرا، معاونان وزیر و استانداران از این قانون معاف شده‌اند که با ابلاغ این قانون به نهادهای دولتی انتظار می‌رفت مدیران پیر راهی منازل خود شوند.

در وزارت نفت اما معاونان وزیر به‌طور قانونی ماندند و سایر مدیران که معاون وزیر نبودند با ارائه پرونده‌های ایثارگری و اخذ مجوز از هیئت دولت با عناوین مختلف، به کار خود ادامه دادند ولی این بار مجلس شورای اسلامی درصدد است با حذف این استثنا، برای همیشه با بازنشستگان خداحافظی کند.

هم‌اکنون علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز، محمدمهدی رحمتی معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت، حبیب‌الله بیظرف دیگر معاون زنگنه، شجاع‌الدین بازرگانی معاون پارلمانی، رکن‌الدین جوادی معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری، مرضیه شاهدایی قائم‌مقام زنگنه، امیرحسین زمانی نیا معاون بین‌الملل نفت، مجید هدایت زاده مدیرعامل نیکو، نورالدین شهنازی زاده مدیرعامل شرکت متن، غلامرضا منوچهری معاون توسعه شرکت ملی نفت، سید اصغر هندی عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت، بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نقتخیز و .... جزو افراد بازنشسته‌ای هستند که در صورت اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، باید سمت‌های خود را ترک کنند.

چندی پیش در صحن مجلس، یک فوریت این طرح، به تصویب رسید که هدف از ارائه یک فوریت آن -که به امضای 115 نفر از نمایندگان رسیده است- اصلاح تبصره یک ماده‌واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان باهدف جلوگیری از تفسیرهای اشتباه از این تبصره و به‌کارگیری نادرست بازنشستگان عنوان شده است.

بر اساس اصلاحیه مجلس،موضوع هم‌ترازان هم به‌کلی حذف شد و بر این اساس نه هم‌تراز، نه استاندار و نه معاون وزیر و نه سفیر نمی‌توانند دیگر نمی‌توانند پس از بازنشستگی در پست‌های مدیریتی سمت خود مجدد منصوب شوند؛ همچنین وزرایت اطلاعات و نیروهای مسلح هم تنها به‌عنوان مشاور در دستگاه متبوع می‌توانند فعالیت کنند.
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 21106
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زنگنه رو با یه تبصره ای از نفت بندازن بیرون نفت و کارکنان نفت رو نابود کرد ..
محسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام
به نظر می رسد این آقایون نفت را ارث پدری خودشون می دانند و بیرون نمی روند و جا را برای هیچ کس باز نمی کنند و تا زمانی که نفس می کشند حق جوانان و تحصیل کرده های این مملکت را ضایع می کنند آقایون اگر قرار بود کار کنیدیا مفید باشید باید همان دوران خدمت می بودید نه حالا.
امیداریم که مجلس بتونه جلوشونا بگیره نه اینکه از در بیرون بروند و از پنجره داخل بیان
تشکر
Iran, Islamic Republic of
نعمت زاده كه متعلق عصر ژوارسيك هست چي مي گوييد
حامد
Iran, Islamic Republic of
نصرت رحیمی را از قلم انداختید
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
بابا اینها همه معروف های نفت هستند ، بیایید در شرکت نفت و گاز پارس ببینید چه خبره !!!
آقایونی که هنوز مهر بازنشستگی شون بخاطر دریافت 800میلیون پاداش بازنشستگی خشک نشده و اصلا مدیر هم نبوده اند برگشته اند پشت میز خودشون با حقوق کف بالای 15 میلیون .
همکار
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای منوچهری برود، چه کسی پروژه ها را بصورت ترک تشریفات به پترو پارس و تاسیسات دریایی بدهد؟