۰

لوک اویل هم عقب کشید؟

مدیر شرکت لوک اویل گفت، بعد از تصمیم دولت آمریکا به وضع تحریم های جدید علیه ایران، این شرکت در حال ارزیابی مجدد ریسک فعالیت در ایران است.
لوک اویل هم عقب کشید؟
به گزارش میز نفت به نقل از پایگاه خبری پلاتس، واگیت آلکپروف، مدیر شرکت لوک اویل گفت، بعد از تصمیم دولت آمریکا به وضع تحریم های جدید علیه ایران، این شرکت در حال ارزیابی مجدد ریسک فعالیت در ایران است.

آلکپروف در حاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ به خبرنگاران گفت، هرچند از تحریم های جدید علیه ایران که از روز 5 نوامبر به اجرا گذاشته خواهد شد آشفته شده ایم، اما «گفت وگوهای فنی» در زمینه همکاری ها با ایران همچنان ادامه دارد.

پیش از این شرکتهای لوک اویل، مرسک دانمارک و پرتامینای اندونزی یادداشت تفاهمی را در زمینه توسعه بلوک آب تیمور ایران به امضا رسانده اند.

آلکپروف افزود، لوک اویل پیشنهادات خود برای آب تیمور را آماده کرده و در حال مذاکره برای قراردادهای بلندمدت جهت عرضه نفت خام ایران به پالایشگاه های خود در اروپا و همچنین برای فرآورده های نفتی است.

وی تاکید کرد، اما این قراردادها امضا نشده و شرکت در حال ارزیابی ریسک های موجود است.

آلکپروف تاکید کرد، شرکت وی که در دور قبلی تحریم ها علیه ایران، از پروژه های خود در این کشور کنار کشیده بود، «هیچگاه محدودیت های قانونی را نقض نکرده است.»

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران اخیرا گفته، خروج شرکت های غربی نظیر توتال از ایران، ممکن است این کشور را برای توسعه میادین مهم نفتی و گازی اش به شرکت های چینی و روسی وابسته سازد. اما آلکپروف گفت، معتقد است خروج شرکت های غربی از ایران هیچ فرصت بیشتری برای شرکتهای روسی ایجاد نخواهد کرد. وی توضیح بیشتری در این باره نداد.

منبع: تسنیم
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 21119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *