۰
۴

خبر خوب برای حداحافظی با بازنشستگان

نمایندگان مجلس مجددا طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را به کمیسیون اجتماعی برای بررسی بیشتر ارجاع کردند.
خبر خوب برای حداحافظی با بازنشستگان
به گزارش میز نفت به نقل از ایسنا، کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با ۱۷۴ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

در این طرح دستگاه‌ها مکلف شدند که بازنشستگان دارای شرایط را از خدمت منتزع کرده و با آنان تسویه حساب کنند.

این طرح  دارای یک ماده واحده است که می‌خواهد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۲۰ اردیبهشت سال ۹۵ را اصلاح کند.

بعد از توضیحات موافقان و مخالفان کلیات این طرح تعدادی از نمایندگان به بیان تذکراتی پرداختند از جمله آن غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت که با استناد به ماده ۸۷ برنامه ۶ این طرح را خلاف قانون برنامه عنوان کرد.

علی رغم این صحبت‌ها کلیات‌ این طرح به تصویب رسید و مجلس وارد بررسی جزییات آن شد. در زمان بررسی جزییات به دلیل اشکالات و ایرادات این طرح و مغایرت بخش‌هایی از آن با قانون برنامه، علی لاریجانی رئیس مجلس خواستار ارجاع این طرح به کمیسیون اجتماعی برای بررسی بیشتر شد.

نمایندگان نیز با ۱۷۱ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند که این طرح به کمیسیون اجتماعی مجددا ارجاع شود و به گفته رئیس مجلس، کمیسیون در زمان بیشتری اشکالات قانون اساسی و برنامه را در این طرح اصلاح کند.
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۲۳
کد مطلب: 21127
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


والا
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله اگه فيلم و سر كاري نباشه . چون به ظاهر اينجوريه ولي در باطن اون بازنشسته فسيل شده كم خرد رو با اشكال ديگه اي ميارن سر كار .
Iran, Islamic Republic of
استفاده از عنوان کم خرد یه مقدار بی اخلاقی و دور از نزاکت است
بازنشته ها روزکاری در جنگ و سختی صنعت رو حفظ کردند درست نیست چنین بی احترامی به همه این عزیزان داشت
ضمنا خود شما نویسنده عزیز روزی بازنشسته وفسیل خواهید شد
شهریار
Iran, Islamic Republic of
بنده بعنوان یک بازنشسته اعلام می کنم شرایط کار در شرکت نفت بگونه ای نیست که بازنشستگان تمایلی به ادامه خدمت دوباره در این شرکت داشته باشند.
بنابراین، بهتر است نمایندگان از خواب خرگوشی بیدار شوند و فکری به حال این صنعت بکنند که از خروج نیروهای متخصص و خبره جلوگیری شود.
شهریار
Iran, Islamic Republic of
بازنشستگان صنعت نفت خود تمایلی به بازگشت به این صنعت ندارند اگر اینگونه بود که چندین هزار نفر درخواست بازنشستگی نمی دادند. پس بهتر است نمایندگان زحمت نکشند و این آش دهان سوز را برای خود نگه دارند! بسیاری از کارشناسان خبره نفت بعد از بازنشستگی با حقوق های چند برابر جذب کشورهای اروپایی و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس شده اند و هنوز نمایندگان و مسئولین مملکت در خواب هستند!