۱
۲
مرد خاکستری مصمم برای نماندن

تحریم آمد، هدایت زاده استعفا داد!

هدایت زاده می‌گوید دیگر نمی‌خواهد مدیرعامل نیکو باشد، نمی‌خواهد باشد چون تحریم‌ها در شرف احیا شدن هستند و قطعاً هرگونه همکاری با شرکت ملی نفت ایران برای فروش نفت، به ضرر افرادی است که شرکت‌ها وزندگی‌شان در خارج از کشور است.
تحریم آمد، هدایت زاده استعفا داد!
میز نفت| باورش سخت است اما شخص سید مجید هدایت زاده مدیرعامل فعلی شرکت نیکو اعلام کرده است دیگر نمی‌خواهد مدیریت این شرکت را بر عهده داشته باشد؛ خاکستری‌ترین چهره معاملات نفت ایران می‌خواهد نیکو را ترک کرده و مانند دوران تحریم در خارج از کشور به زندگی خود ادامه دهد.

هدایت زاده که در دولت دهم و در اوج تحریم‌ها هیچ همکاری با شرکت ملی نفت ایران نداشت، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و برچیده شدن نظام تحریم‌ها، ظهور دیگری پیدا کرد و باوجود بازنشستگی معاون بین‌الملل شرکت ملی نفت شد و هم‌زمان مدیریت نیکو را هم بر عهده گرفت.

او همه‌کاره معاملات نفتی ایران شد تا حدی که محسن قمصری مدیر وقت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ترجیح داد نماند و استعفا بدهد؛ قمصری کنار رفت تا هدایت زاده همه‌چیز را در اختیار داشته باشد؛ قدرت او به حدی بالا بود که هر قرارداد فروش نفتی پیش از آنکه در امور بین‌الملل تائید شود، باید از زیردست وی عبور داده می‌شد. قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که به میان آمد، هر نوع مدارکی که ثابت کند وی سابقه ایثارگری دارد مهیا شد تا همچنان در حوزه معاملات نفتی ایران حضورداشته باشد اما این تلاش‌ها، از سه هفته پیش تبدیل به یک اصرار عجیب شد.

هدایت زاده می‌گوید دیگر نمی‌خواهد مدیرعامل نیکو باشد، نمی‌خواهد باشد چون تحریم‌ها در شرف احیا شدن هستند و قطعاً هرگونه همکاری با شرکت ملی نفت ایران برای فروش نفت، به ضرر افرادی است که شرکت‌ها وزندگی‌شان در خارج از کشور است. هدایت زاده هم از این موضوع مستثنا نیست، او سال‌هاست در خارج زندگی می‌کند و طبیعی است نخواهد در حوزه تحریم‌ها مشکلی برایش پیش بیاید. این نکته، بسیار مهم است که چرا مدیران ایرانی آن‌هم در شرکت ملی نفت، در مواقع تحریم و نیاز کشور به آن‌ها ترجیح می‌دهند به زندگی آرام خود در خارج از کشور ادامه دهند و وقتی برگردند که همه‌چیز سفید و عادی است.

البته هدایت زاده باید زودتر از این‌ها نیکو را ترک می‌کرد ولی تا آخرین لحظه ماند، حالا او  با شرکت‌هایش به فعالیت‌های تجاری خود در خارج از کشور مشغول خواهد بود و ایران را ترک خواهد کرد. جایگزین او یکی از شاگردان وزیر نفت است، پور ابراهیم محتمل‌ترین گزینه است ولی او چند روز پیش این سمت را رد کرده است، باید دید با تحمیل زنگنه به لوزان خواهد رفت و یا شاگردی دیگر جایگزین او خواهد شد.
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 21153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آریو
Iran, Islamic Republic of
وقتی ایرانی ها ! از ترس تحریم کنار میکشند وای بحال خارجی ها !!
United Arab Emirates
سازمان های نظارتی درخواب زمستانی هستن متاسفانه