۰
۳
لزوم دقت وزارت اطلاعات

صلاحیت مدیران هلدینگ احراز شد؟

صلاحیت مدیران هلدینگ احراز شد؟
میز نفت| دو نکته مهم در انتصابات اخیر هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس بیش از همه موارد سؤال‌برانگیز شده است؛ یکی استفاده از مدیران بازنشسته برای شرکت‌های زیرمجموعه و دیگری صلاحیت مدیران انتخابی از سوی جعفر ربیعی؛ دیروز نوشتیم که این انتخاب‌ها نمی‌تواند از مسیر ذهنی ربیعی گذشته باشد اما بااین‌وجود تبعات انتخاب‌های ربیعی، به عهده خودش است.

مدیران پیشین که از مسند کار کنار گذاشته‌شده بودند، مهم‌ترین دلیل برکناری‌شان بازنشستگی آنان بود و انتظار می‌رفت مدیران غیر بازنشسته‌ای جایگزین آنان شوند ولی این‌طور نشد؛ درحالی‌که وزیر نفت گفته بود ما نیازمند مدیری هستیم که وقتی از صندلی بلند می‌شود، اعضای بدنش درد نگیرد، انتخاب چنین مدیرانی از سوی زیرمجموعه‌ها در نوع خود جالب است.

موضوع بازنشسته‌ها به کنار، صلاحیت مدیران انتخابی هم باید مورد دقت قرار بگیرد آن‌هم برای مدیریت‌هایی که سرمایه عظیمی از کشور را در اختیار دارند. هلدینگ خلیج‌فارس پولدارترین و پول‌سازترین شرکتی است که مدیریتش در یک بستر بده بستان در حال تقسیم است و در این میان، صلاحیت مدیران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

چندی پیش بود که مقام معظم رهبری در دیدار خود با مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات روی نکته مهمی دست گذاشتند و گفتند این مجموعه باید در تائید صلاحیت مدیران پیشنهادی با دقت بالایی موضوع را بررسی کرده و در صورت عدم احراز صلاحیت آن‌ها، نهادهای دولتی باید از آن تبعیت کنند. در شرایط سختی که پیش رو داریم استفاده از مدیران متعهد باسابقه‌ای روشن که پیش‌تر رد صلاحیت نشده باشند از اهمیت بسزایی برخوردار است لذا باید انتصاب‌های اخیر هلدینگ را به‌طور ریزتر و جدی‌تر دنبال کرد.

هلدینگ را باید پایش کرد، فهرستی که از دو ماه پیش برای مهره چینی‌ها آماده‌شده نام افرادی را در خود می‌بیند که قطعاً حضورشان به سود کشور و پتروشیمی نیست، اعضایی که برای هیئت‌مدیره‌ها آماده شده‌اند بعضاً فاقد صلاحیت موردنیاز هستند و خبرهای ناخوشایندتری هم در راه است؛ در این میان کار وزارت اطلاعات سخت‌تر از گذشته خواهد شد، زیرا با اسامی آشناتری روبه‌رو خواهند شد و هم باید با عمل به توصیه رهبری، به جزئی‌ترین موارد هم دقت کنند.

سؤال اساسی از مجموعه هلدینگ خلیج‌فارس این است که آیا به نظرات وزارت اطلاعات درباره صلاحیت مدیران عمل می‌کنند و از وزارت اطلاعات هم این مطالبه به‌حق است که در صورت عدم تبعیت هلدینگ نسبت به نظرات آن نهاد، برخوردهای لازم را در دستور کار قرار دهند. روزهای سختی برای کشور در راه است و صلاحیت مدیران باید بیش از گذشته مورد ارزیابی قرار بگیرد مبادا سرمایه کشور، تبدیل به محفلی دوستانه برای تصمیم‌گیری‌ها و منافع شخصی شود.
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 21154
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمد مهدی صیامیان گرجی
با سلام و احترام
بنده مثل شما نظرم اینه که در انتخاب مدیران اگر شرایط کیفیتی افراد یکسان باشد مسلما الویت با افراد بازنشسته نباید باشد ولی متاسفانه مدیران جوان نیز به گونه ای عمل کردند که صد رحمت به مدیران پا به سن گذاشته
حمید
Iran, Islamic Republic of
این صیغه مدیر جوان و پیر و بازنشسته مثل بقیه چیزهامون مال کشور ماست ، اگه طبق روال هادی جوان ها در سیستم اداری رشد نمایند بالطبع در زمان لازم هم مناسب برای مدیریت هستند و مسن تر ها هم مثل همه دنیا در زمان بازنشستگی به دنیا و آخرت خود می رسند اما وقتی چرخه کار معیوب است مدیر با سابقه در اواخر دوران خدمت تجارب خود را در اختیار جوان ها قرار نمی دهد به امید اینکه من فردا باید برگردم پس بگذار شاه کلید دست خودم باشه و الی آخر ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام برای من جای سوال داره چطور شما به هلدینگ خلیج فارس نگاه دارید ولی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و خرابکاری‌هایی که مدیریت جدید راه اندازی کرده خیر!!!!!!!!!!