۰

تا مجبور نشویم ادامه می دهیم

​مدیر ارشد اجرایی شرکت نایارا (اسار اویل سابق) که در ماه گذشته میلادی 32 درصد بیشتر نفت از ایران خریده، گفت: فعلا به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهیم اما در حال بررسی استراتژی تامین منابع جایگزین است تا در صورتی‌که به علت تحریم‌ها ناگزیر به کاهش خرید از ایران شد، از آن استفاده کند.
تا مجبور نشویم ادامه می دهیم
به گزارش میز نفت به نقل از فارس، رویترز در خبری با استناد به آمارهای منابع و صنعت کشتیرانی خبر داده بود که نایارا انرژی، مشتری کلیدی ایران که با نام اسار اویل شناخته می‌شد، در ماه اوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نزدیک به 12 درصد بیشتر از ایران نفت خریده است.

این شرکت در ماه آوریل روزانه 175 هزار بشکه نفت از ایران خریده است که نسبت به ماه مارس(ماه پیش از آن) 32 درصد بیشتر است.

آناند بی، مدیر ارشد اجرایی این شرکت هندی نیز در گفتگو با پلاتز گفت انتظار دارد که به واردات نفت از ایران در آینده نزدیک ادامه دهد اما در حال بررسی استراتژی تامین منابع جایگزین است تا در صورتی‌که به علت تحریم‌ها ناگزیر به کاهش خرید از ایران شد، از آن استفاده کند.

نایارا در حال حاضر 17 تا 18 میلیون تن (340 هزار تا 360 هزار بشکه در روز) در سال نفت وارد می کند که 6 تا 6.5 میلیون تن یعنی حدود یک سوم آن از ایران تامین می‌شود. نایارا یکی از بزرگ ترین واردکنندگان نفت خام ایران در هند است.

آناند افزود نفت خام عراق، عربستان، مکزیک، برزیل و اورال روسیه، در صورتی‌که ناگزیر به کاهش خرید از ایران شود، گزینه های جایگزین هستند.

وی توضیح داد: «تا پایان یافتن این دوره، (اجرای تحریم‌ها) مبادلات تجاریش با ایران به حالت معمول است.» خریداران نفت ایران تا 4 نوامبر مهلت دارند به قراردادهای خود با ایران خاتمه دهند.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 21156
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *