۰

​ایران همچنان بزرگ‌ترین تامین کننده نفت ترکیه

سهم 50 درصدی ایران از کل واردات نفتی ترکیه]نهاد نظارت بر بازار انرژی ترکیه اعلام کرد: علی رغم کاهش واردات نفت ترکیه از ایران، این کشور همچنان در سه ماهه نخست 2018 بزرگ ترین تامین کننده نفت ترکیه بوده است.
​ایران همچنان بزرگ‌ترین تامین کننده نفت ترکیه
به گزارش میز نفت به نقل از فارس، نهاد نظارت بر بازار انرژی ترکیه اعلام کرد: علی رغم کاهش واردات نفت ترکیه از ایران، این کشور همچنان در سه ماهه نخست 2018 بزرگ‌ترین تامین کننده نفت ترکیه بوده است.

به نوشته روزنامه آناتولی، واردات نفت ترکیه از ایران در سه ماهه نخست 2018 به 2.1 میلیون تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد کمتر است.

مجموع واردات نفت ترکیه شامل نفت و گازوئیل، در بازه ژانویه تا مارس 2018 کاهش 10.6 درصدی داشته و به 8.4 میلیون تن رسیده است. این رقم برای مدت مشابه پارسال برابر با 9.4 میلیون تن بوده است.

واردات نفت خام ترکیه در سه ماهه نخست امسال 33.5 درصد کاهش یافته و به 4.1 میلیون تن رسیده است که در این میان و علی رغم این کاهش، ایران سهم خود از بازار ترکیه را حفظ کرده است.

میزان واردات نفت خام ترکیه در سه ماهه نخست پارسال برابر با 6.2 میلیون تن بوده است.

بر اساس این گزارش، سهم ایران از واردات نفت خام ترکیه در سه ماه نخست امسال به 50.3 درصد افزایش یافته، درحالی که پارسال این رقم 42.2 درصد بوده است.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 21158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *