۰

توکیو به دنبال معافیت از تحریم

​یک مقام وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد: توکیو به ادامه واردات فکر می‌کند تا معافیت از آمریکا بگیرد؛ شرکت‌های ژاپنی نمی‌خواهند واردات از ایران را ناگهانی قطع کنند.
توکیو به دنبال معافیت از تحریم
به گزارش میز نفت به نقل از پلاتز، سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا با تارو آسو، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی ژاپن در مورد تحولات مرتبط با ایران گفت‌وگو کردند.

این مذاکرات شامل موضوعاتی نظیر کره شمالی و موضوعاتی در مورد روابط اقتصادی دو جانبه بود.

این نشست درحالی برگزار شد که توکیو از واشنگتن خواستار شفافیت در اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران شده است.

همچنین این نشست یک روز پس از اینکه یک مقام وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد، توکیو تلاش خواهد کرد، تا از هر گونه کاهش ناگهانی در واردات نفت ایران جلوگیری کند و احتمالا دریافت معافیت از تحریم‌های ایران را درخواست خواهد کرد، برگزار شد.

دیسوکه هیروتا، معاون شرکت نفت و گاز متی در حاشیه کنفرانسی در آذربایجان، چشم انداز کاهش واردات نفت ژاپن از ایران را بی اهمیت شمرده بود، چیزی که اتحادیه نفت این کشور اعلام کرده بود، از ماه اکتبر اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد، ژاپن در اوایل دهه گذشته، معافیتی از تحریم‌های ایران از آمریکا و اتحادیه اروپا دریافت کرده بود.

وی گفت: «به واردات حدود 170 هزار بشکه نفت از ایران ادامه دادیم و اکنون به واردات از ایران در این سطح ادامه می دهیم...ما به ادامه واردات فکر می کنیم تا معافیت از آمریکا بگیریم تا بتوانیم این مقدار از واردات از ایران را حفظ کنیم.»

وی با اشاره به اینکه موضع آمریکا نیاز به شفافیت دارد، گفت: «شرکت‌های ژاپنی نمی‌خواهند واردات از ایران را به صورت ناگهانی قطع کنند.» «وضعیت در دولت آمریکا به صورت چشم‌گیری هر روز در حال تغییر است.»

وی افزود: «اکنون ما در حال جمع آوری اطلاعات هستیم و ارتباط با دولت آمریکا را حفظ می کنیم.» «ما به ادامه واردات نیاز داریم و برای حفظ واردات از ایران نیاز به اطلاعات و ارتباط با دولت ایران داریم.»

بر اساس آمار شرکت متی، ژاپن در سال مالی 18-2017 به طور متوسط روزانه 165 هزار و 481 بشکه نفت از ایران خریده است که 28 درصد کمتر از مدت مشابه سال پیش از آن است. واردات نفت از ایران 5.2 درصد کل واردات نفتی ژاپن را تشکیل می‌دهد.

خریداران نفت ایران تا 4 نوامبر فرصت دارند تا به قراردادهای خود پیش از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه بخش نفت، انرژی، کشتیرانی و بیمه ایران پایان دهند.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 21159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *