۰

​بزرگترین بانک هند پرداخت پول نفت ایران را متوقف می‌کند

استیت بانک هند (اس بی آی) بزرگترین بانک این کشور به تمام شعبات خود در مورد تبعات همکاری با شرکت هایی که در حال تجارت با دو کشور تحت تحریم آمریکا یعنی ایران و روسیه هستند هشدار داد.
​بزرگترین بانک هند پرداخت پول نفت ایران را متوقف می‌کند
به گزارش میز نفت به نقل از پایگاه خبری اکونومیک تایمز، استیت بانک هند (اس بی آی) بزرگترین بانک این کشور به تمام شعبات خود در مورد تبعات همکاری با شرکت هایی که در حال تجارت با دو کشور تحت تحریم آمریکا یعنی ایران و روسیه هستند هشدار داد.

به شعبات این بانک بزرگ هندی که در زمینه تسهیل پرداخت پول نفت ایران فعالیت دارند گفته شده که به پالایشگاه های هندی اطلاع دهند که در صورت تداوم اجرای تحریم های اعلام شده از سوی آمریکا، این بانک از تاریخ 4 نوامبر دیگر قادر به انجام این تراکنش ها نخواهد بود. بر اساس بخشنامه ای که در تاریخ 25 می صادر شده، به تمام شعبات بانک اس بی آی دستور داده شده که از هرگونه صدور اعتبار اسنادی و ضمانت بانکی برای هرگونه معامله مرتبط با ایران خودداری نمایند.

دولت آمریکا در ماه گذشته میلادی اقدام به خروج از توافق هسته ای ایران کرد و تحریم هایی را که به موجب توافق سال 2015 به حالت تعلیق درآمده بود را مجددا برقرار ساخت.

اما سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند اخیرا در کنفرانسی خبری اعلام کرد که کشورش تنها از تحریم های سازمان ملل تبعیت می کند نه تحریم های یکجانبه سایر کشورها.

هرچند تراکنش های تجاری با رقم پایین که معمولا ردگیری آنها کار دشواری است، ممکن است توجه مقامات آمریکایی را به خود جلب نکند، اما باک های هندی به ویژه بانک هایی که در آمریکا فعالیت دارند، اقداماتی را به منظور محدود کردن تراکنش های تجاری مرتبط با کشورهای تحت تحریم به اجرا گذاشته اند.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 21161
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *