۰

مقصد اولین محموله غرب کارون

ایران اولین محموله نفت غرب کارون را به شرکت رپسول اسپانیا فروخته که نشان می دهد تهران علاقمند به افزایش صادرات نفت خود به رغم تحریم های جدید آمریکاست.
مقصد اولین محموله غرب کارون
به گزارش میز نفت به نقل از رویترز، دو منبع آگاه گفتند، ایران اولین محموله نفت غرب کارون را به شرکت رپسول اسپانیا فروخته که نشان می دهد تهران علاقمند به افزایش صادرات نفت خود به رغم تحریم های جدید آمریکاست.

آمارهای اعلام شده از سوی وزارت نفت ایران نشان می دهد، صادرات نفت این کشور در ماه می به 2.7 میلیون بشکه در روز رسیده که رکوردی جدید از زمان لغو تحریم ها در ژانویه 2016 تاکنون به شمار می رود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه گذشته میلادی از توافق هسته ای با ایران خارج شد و تحریم های جدیدی را علیه تهران اعلام کرد.

دو منبع آگاه گفتند، ایران در حال بازاریابی برای نفت خام غرب کارون تحت عنوان نفت پارس است. مقامات ایرانی بارها گفته اند که تهران تا زمانی توافق برجام را پابرجا می داند که بتواند نفت خود را بفروشد و پول آن را دریافت کند.

ماه گذشته منابع مطلع گفته بودند، شرکت ملی نفت ایران نمونه هایی از نفت سنگین میادین غرب کارون را برای برخی از مشتریان ارسال کرده است. تولید نفت از این میدان واقع در جنوب غرب ایران در طی سال گذشته تقریبا دو برابر شده و به 300 هزار بشکه در روز رسیده است.

یکی از این منابع گفت، شرکت رپسول توافق کرده که 500 هزار بشکه نفت پارس را به صورت تک محموله خریداری نماید.

این منبع آفزود، شرکت رپسول این محموله را به صورت مشترک با نفت خام سنگین ایران بارگیری خواهد کرد و قرار است این محموله در اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده بارگیری شود.

بخش اعظم نفت صادراتی ایران یعنی حداقل 1.8 میلیون بشکه در روز به بازار آسیا می رود. بخش اعظم باقی نفت صادراتی ایران به اروپا ارسال می شود و به عقیده تحلیلگران این نفت صادراتی به اروپا بیش از صادرات به سایر نقاط در معرض تحریم های آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/6
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۲
کد مطلب: 21171
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *