۰

درخواست عجیب آمریکا از اوپک

​دولت آمریکا در آستانه اجرایی شدن تحریم نفتی ایران در اقدامی کم سابقه از عربستان و برخی دیگر اعضای اوپک خواست تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.
درخواست عجیب آمریکا از اوپک
به گزارش میز نفت، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دولت آمریکا در اقدامی کم سابقه از عربستان و برخی دیگر اعضای اوپک خواسته است تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

درحالی که دولتمردان و نمایندگان کنگره آمریکا در مقاطعی از تاریخ، اوپک را به باد انتقاد گرفته اند و این سازمان را عامل رشد قیمت نفت دانسته است اما شاید این اولین بار باشد که دولت آمریکا  از اوپک می خواهد برای کاهش قیمت نفت تولید خود را افزایش دهد.

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم طی سه سال گذشته رسیده است و این مسئله در آستانه فصل تابستان که مصرف بنزین در این کشور افزایش می یابد فشار زیادی را به کاخ سفید وارد کرده است.

از سوی دیگر دولت آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج شده و قصد دارد طی ماه های آینده با بازگرداندن تحریم نفتی ایران 1 میلیون بشکه در روز از صادرات نفت این کشور بکاهد که پیش بینی می شود با این اقدام فشار افزایشی بر قیمت نفت تشدید شود.

به عقیده تحلیلگران نشست آتی اوپک که در پایان ماه خرداد برگزار می شود نشست پرتنشی خواهد بود. پیش تر مقامات نفتی کشورهایی مثل عربستان و امارات از احتمال افزایش تولید نفت اوپک در نشست آتی اوپک خبر داده اند. این در حالی است که ایران هرگونه تصمیم اعضا برای افزایش تولید را به منزله همراهی با تحریم نفتی ایران و خیانت در حق یک عضو این سازمان می داند.

انتهای پیام/
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۴
کد مطلب: 21172
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *