۰

توتال باز هم درباره ایران اول شد!

​یک منبع آگاه با بیان اینکه 6 پالایشگاه بزرگ اروپایی خودشان را برای قطع خرید نفت از ایران آماده می‌کنند، گفت:شرکت فرانسوی توتال برای ادامه خرید نفت از ایران دنبال معافیت تحریمی نیست و خرید خود را متوقف خواهد کرد.
توتال باز هم درباره ایران اول شد!
به گزارش میز نفت به نقل از رویترز، یک منبع آگاه اعلام کرد توتال بزرگترین پالایشگاه اروپایی تمایلی به درخواست معافیت تحریمی از آمریکا برای خرید نفت خام از ایران پس از 4 نوامبر ندارد، مفهوم آن این است که توتال خرید نفت از ایران پس از آن تاریخ را کاملا متوقف خواهد کرد. 

این منبع آگاه اعلام کرد پالایشگاه‌های توتال فرانسه، اِنی و ساراس ایتالیا، رپسول و سپسای اسپانیا و هلنیک پترولیوم یونان خودشان را آماده می‌کنند تا خرید نفت از ایران را پس از اعمال تحریم‌ها لغو کنند. این شرکت‌ها بیشترین خرید اروپا را از ایران انجام می‌دهند که در حال حاضر یک پنجم صادرات نفت ایران را شامل می‌شود. 

براساس آمارهای جمع‌آوری شده از رویترز و آمارهای یورواستات اتحادیه اروپا، میزان صادرات نفت ایران در ماه گذشته 2.5 میلیون بشکه در روز بود که بخش زیادی از آن به کشورهای آسیایی صادر شده است. 

این منابع اعلام کردند که شرکت‌ها که اکثرشان قراردادهای طولانی‌مدت با شرکت ملی نفت ایران دارند، تا زمان اعمال تحریم‌ها نفت از ایران خریداری خواهند کرد. 

شرکت اِنی ایتالیا گفته است که قرارداد خرید دو میلیون بشکه در ماه با ایران دارد که مهلت آن آخر امسال به پایان می‌رسد. 

تاکنون شرکت‌های رپسول و هلنیک پترولیوم در این باره اظهاری نکرده‌اند. 

انتهای پیام/
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۴۰
کد مطلب: 21182
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *