۰

نفت آمریکا برای سومین هفته سقوط کرد

نفت روز جمعه در شرایطی که سرمایه‌گذاران انرژی نتایج احتمالی دیدار تولیدکنندگان بزرگ نفت در ماه جاری را در برابر نگرانی‌های مستمر نسبت به احتمال اختلال عرضه از سوی کشورهای ایران و ونزوئلا را مورد سنجش قرار دادند، کاهش قیمت یافت و افت هفتگی ملایمی را به ثبت رساند.
نفت آمریکا - میز نفت
نفت آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوییه در بازار نیویورک با ۲۱ سنت یا معادل ۰.۳ درصد کاهش، در ۶۵.۷۴ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۰.۱ درصد کاهش نشان داد که سومین کاهش هفتگی متوالی بود.

بهای معاملات برنت برای تحویل در اوت با ۸۶ سنت یا ۱.۱ درصد کاهش، در ۷۶.۴۶ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۰.۴ درصد کاهش نشان داد که دومین کاهش هفتگی برنت در سه هفته گذشته بود.

رابی فریزر، تحلیلگر کالا در موسسه "اشنایدر الکتریک" دراین باره گفت: با وجود این‌که احتمال تغییر استراتژی عربستان سعودی و روسیه در آستانه نشست آتی اوپک قوت می‌گیرد، دورنمای افت بیشتر عرضه از سوی ایران و ونزوئلا همچنان از بالاماندن قیمت‌های نفت حمایت کرده است.

اوپک در ۲۲ ژوئن قصد دارد درباره دورنمای توافق کاهش تولید با تولیدکنندگان غیراوپک به سرکردگی روسیه که از آغاز سال ۲۰۱۷ اجرا شد، مذاکره کند.

طبق نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس" از مقامات و تحلیلگران صنعت نفتی و آمار کشتیرانی، تولید نفت اوپک در ماه مه برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته و با ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش نسبت به آوریل، به ۳۱.۹ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین میزان در بیش از یک سال اخیر بود.

طبق این نظرسنجی، اختلالات عرضه در صنایع نفت نیجریه و ونزوئلا تولید بالاتر از سوی عربستان سعودی، عراق و الجزایر را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. بحران اقتصادی در ونزوئلا، تولید نفت این کشور را محدود کرده و از سوی دیگر انتظار می‌رود تصمیم آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه تهران، صادرات نفت ایران را متاثر کند، اما طبق گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، آمریکا از اوپک درخواست کرده تولید خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد تا قوی‌ترین روند رشد قیمت‌های نفت از اواخر سال ۲۰۱۷ مهار شود.

بهای معاملات برنت از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

تحلیلگران می‌گویند اگر چه شیل آمریکا عامل اصلی رشد تولید نفت جهانی است، اما برای جبران مشکلات عرضه در نقاط دیگر کافی نیست. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده است تولید این کشور از ۹.۴ میلیون بشکه در روز در سال گذشته به ۱۰.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران کومرس بانک برآورد می‌کنند برای رفع شکاف عرضه رو به رشد، تولید جهانی باید به میزان بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند که مورد حمایت عربستان سعودی است.

در این بین شرکت خدمات انرژی "بیکرهیوز" روز جمعه گزارش کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته با یک حلقه افزایش، به ۸۶۲ حلقه رسیده است. این افزایش به دنبال رشد شمار دکل‌ها در دو هفته پیش از آن صورت گرفت و مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا را به ۱۰۶۲ حلقه رساند.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 21192
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *