۰

بنزین در مصر 50 درصد گران شد

دولت مصر در اجرای برنامه اصلاحی پیشنهادی صندوق بین المللی پول که در آن اقدامات ریاضتی و دشوارتر ساختن معیشت برای اقشار مختلف مردم مصر تجویز شده است، قیمت بنزین را ۵۰ درصد افزایش داد.
بنزین - میز نفت
بنزین - میز نفت
به گزارش میز نفت ، دولت مصر در اجرای برنامه اصلاحی پیشنهادی صندوق بین المللی پول که در آن اقدامات ریاضتی و دشوارتر ساختن معیشت برای اقشار مختلف مردم مصر تجویز شده است، قیمت بنزین را 50 درصد افزایش داد.

تارک المولا، وزیر نفت مصر گفت، افزایش قیمت بنزین به مصر کمک خواهد کرد تا در بودجه سال 19-2018 خود 50 میلیارد پوند مصر (2.8 میلیارد دلار) از یارانه های پرداختی دولت به مردم بکاهد.

این افزایش قیمت ها، که سومین افزایش قیمت از زمان شناور شدن پول ملی مصر در نوامبر 2016 به شمار می رود، فشارها بر مصرف کنندگان مصری را که به دلیل بیکاری و تورم بالا با مشکلا معیشتی فراوانی مواجه اند، افزایش خواهد داد.

وزارت نفت مصر گفته، قیمت بنزین اوکتان 95 از 6.60 پوند به 7.75 پوند مصر افزایش یافته است. همچنین قیمت بنزین اوکتان 92 از 5 پوند به 6.75 پوند رسیده و قیمت بنزین اوکتان 80 از 3.65 به 5.50 پوند رسیده است.

وزارت نفت مصر همچنین قیمت هر کپسول گاز مورد استفاده خانوارهای مصری را از 30 به 50 پوند رسانده، در حالی که یک بطری گاز برای مصارف تجاری از 60 پوند به 100 پوند رسیده است.

دولت مصطفی مدبولی، نخست وزیر جدید مصر همچنین اعلام کرده که نرخ کرایه تاکسی ها بین 10 تا 20 درصد افزایش می یابد.

این افزایش قیمت ها بسیاری از شهروندان مصری را خشمگین ساخته است. محمد عابد ربو، کارمند یک شرکت خصوصی در شمال قاهره گفت: «من 40 درصد از درامدم را صرف هزینه رفت و آمد می کنم... بعد از افزایش قیمت های قبلی من نتوانسته ام بدون کمک خانواده ام، از همسر و دخترم حمایت مالی لازم را به عمل آورم.»



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 21248
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *