کنترل هزینه‌های خوردگی در تأسیسات نفتی قدیمی

27 خرداد 1397 ساعت 15:20

با توجه به قدمت تأسیسات نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران و هزینه‌های هنگفت خوردگی در این تأسیسات و همچنین ضرورت پایداری تولید سیالات هیدروکربوری، موضوع تعمیر و نگهداشت، بازرسی فنی و کنترل خوردگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


به گزارش میز نفت ، معاونت برنامه‌ریزی و تلفیق طرح‌ها و برنامه‌های برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که اجرای پروژه‌های مطالعاتی طرح استقرار مدیریت خوردگی در شرکت ملی نفت ایران که به‌تصویب هیأت مدیره رسیده است، به‌زودی آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، از میان 6 طرح مطالعاتی استقرار مدیریت خوردگی در شرکت ملی نفت ایران، سه طرح در اولویت اجرایی قرار دارد. این طرح‌ها که طرح‌های مطالعاتی ارتقای کیفیت سیستم‌های حفاظت کاتدی، رنگ و پوشش و استفاده از بازدارنده‌های خوردگی در بخش‌های خشکی و دریایی صنایع بالادستی نفت و گاز است، به‌ترتیب از سوی شرکت‌های نفت مناطق مرکزی ایران، نفت و گاز اروندان و نفت فلات قاره ایران با نظارت کارگروه طرح استقرار مدیریت خوردگی اجرا می‌شود.

تدوین شاخص‌های کلیدی عملکرد برای ارتقای سطح کیفی حفاظت از تأسیسات شرکت ملی نفت ایران از مهمترین اهداف این طرح‌ها است.

هادی ابراهیم فتح‌آبادی نماینده شرکت ملی نفت ایران در کمیته مدیریت خوردگی وزارت نفت و رئیس کارگروه طرح استقرار مدیریت خوردگی در شرکت ملی نفت ایران در خصوص خودارزیابی طرح استقرار مدیریت خوردگی با بیان اینکه چشم‌انداز، خط‌‌مشی، اهداف کلان و برنامه‌های اجرایی این طرح در سال 1396 تدوین شده است، گفت: مرحله خودارزیابی این طرح نیز در ابتدای سال جاری انجام و نتایج آن به معاونت پژوهش و مهندسی وزارت نفت اعلام شد.

با توجه به قدمت تأسیسات نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران و هزینه‌های هنگفت خوردگی در این تأسیسات و همچنین ضرورت پایداری تولید سیالات هیدروکربوری، موضوع تعمیر و نگهداشت، بازرسی فنی و کنترل خوردگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در این راستا و بر اساس ابلاغ سند راهبردی مدیریت خوردگی صنعت نفت از سوی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، استقرار مدیریت خوردگی در شرکت ملی نفت ایران در دستور کار قرار گرفته است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 21251

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/21251/کنترل-هزینه-های-خوردگی-تأسیسات-نفتی-قدیمی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir