۰
۱

خروج توتال در قرارداد فاز 11 پیش بینی شده بود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: در قرارداد پیش بینی شده بود که در صورت مشارکت نکردن توتال، شرکت CNPC چین، رهبر کنسرسیوم خواهد شد؛ حتی در صورت تمایل نداشتن شرکت چینی برای همکاری، پتروپارس جایگزین آن خواهد شد.
غلامرضا منوچهری - میز نفت
غلامرضا منوچهری - میز نفت
به گزارش میز نفت ، غلامرضا منوچهری معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر توسعه فازهای 13، 14، 22 تا 24 پارس جنوبی در حال اجراست و مناقصات توسعه فاز 11 نیز انجام شده است.

وی افزود: کارهای توسعه فاز 11 پارس جنوبی از جمله طراحی و برگزاری مناقصه ها انجام شده و حتی نتایج آن نیز آماده ابلاغ است.

منوچهری با بیان اینکه " این ادعا که روند توسعه فاز 11 پارس جنوبی به دلیل امید به توتال، متوقف شده بود، درست نیست و کارها طبق برنامه پیش رفته"، گفت": در قرارداد پیش بینی شده بود که در صورت مشارکت نکردن توتال، شرکت CNPC چین، رهبر کنسرسیوم خواهد شد؛ حتی در صورت تمایل نداشتن شرکت چینی برای همکاری، پتروپارس جایگزین آن خواهد شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: برخی می گویند، چرا کار توسعه فاز 11 را از همان ابتدا به شرکت ایرانی پتروپارس واگذار نکردید که باید توجه داشت مساله اصلی ما، 2 موضوع تامین مالی و جذب فناوری این طرح است.

منوچهری با بیان اینکه "در فاز 11 پارس جنوبی، زمان و سرمایه ای از دست ما نرفته"، گفت: هر شرکت داخلی و خارجی دیگری که می خواست کار توسعه فاز 11 را انجام دهد، مانند توتال برای انجام طرح های مطالعاتی و برگزاری مناقصه ها، به زمان نیاز داشت.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه "میزان تولید میعانات گازی کشور نیز اکنون 650 هزار بشکه در روز است که تا پایان امسال افزایش بیشتری می یابد"، گفت: عطش به میعانات گازی در بازارهای جهانی زیاد است، بنابراین محدودیتی در فروش آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نسبت به دوره قبلی تحریم اکنون انعطاف پذیری زیادی در فروش میعانات گازی وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه "فاز 2 میدان یادآوران در قالب قراردادهای قبلی توسعه می یابد"، اذعان داشت: میزان تولید گاز پارس جنوبی اکنون 570 میلیون مترمکعب در روز است که با راه اندازی 2.5 فاز جدید تا پایان امسال، حدود 120 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه "مذاکرات توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با شرکت نفتی مرسک دانمارک به دلیل خرید این شرکت توسط توتال متوقف شده"، گفت: در حال حاضر روزانه 20 هزار بشکه نفت از لایه نفتی پارس جنوبی تولید می شود و مذاکراتی با شرکت های داخلی و خارجی برای توسعه این لایه نفتی در جریان است.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 21273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب آقای منوچهری، خروج توتال را پیش بینی کردید و اینهمه اطلاعات ارزشمند میدان مشترک را در اختیار آنها قرار دادید؟ خداوندا ببین چه کسانی برای این مملکت تصمیم گیری میکنند.