۰

ژاپن به فکر صفر کردن واردات نفت از ایران

​رئیس اتحادیه محصولات نفتی ژاپن گفت: اگر دولت ژاپن معافیتی از آمریکا برای ادامه واردات نفت از ایران دریافت نکند، ممکن است پالایشگاه‌های ژاپنی مجبور باشند واردات نفت از ایران را از اکتبر دو ماه تا اجرای تحریم‌ها متوقف کنند.
ژاپن به فکر صفر کردن واردات نفت از ایران
به گزارش میز نفت به نقل از رویترز، رئیس اتحادیه محصولات نفتی ژاپن گفت: اگر دولت ژاپن معافیتی از آمریکا برای ادامه واردات نفت از ایران دریافت نکند، ممکن است پالایشگاه‌های ژاپنی مجبور باشند، واردات نفت از ایران را از ماه اکتبر متوقف کنند.

تاکاشی تسوکیوکا که رئیس ایدمیتسو کوسان، دومین پالایشگاه بزرگ ژاپن نیز هست، گفت درصورتی که پرداخت به ایران پس از مهلت 180 روزه ترامپ در پایان 4 نوامبر امکان پذیر نباشد، ممکن است خریداران ژاپنی نفت ایران آخرین سفارش خود از ایران در ماه آگوست برای بارگیری در ماه سپتامبر انجام دهند.

وی در کنفرانس خبری ماهانه گفت چراکه که پرداخت محموله‌های بارگیری شده در اکتبر در ماه نوامبرپرداخت می‌شود.

تسوکیوکا گفت: ژاپن که باید تا 4 نوامبر معافیت از واردات از آمریکا دریافت کند، پاسخ دیگر کشورها را نیز بررسی می‌کند.

وی به خبرنگاران گفت: «من فکر می کنم ارزش دارد که به واکنش دیگر کشورها نظیر چین و هند که نفت ایران را در دوره قبلی تحریم وارد کردند، توجه کرد.»

تسوکیوکا پس از کنفرانس خبری به برخی از خبرنگاران گفت: صنعت پالایش ژاپن برای کاهش احتمالی واردات نفت ایران آماده شده است.

به گزارش فارس، این درحالی است که منابع آگاه از درخواست واشنگتن از توکیو برای توقف کامل واردات نفت از ایران خبر داده‌اند.
جمعه ۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 21299
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *