۰

تلاش روسيه براي کسب سهم بيشتر از بازار نفت

فرصت طلبي روسنفت براي افزايش توليد نفت، نشت نفت در آب هاي هلند، برداشت متفاوت عربستان از توافق جديد اوپک و بدل شدن چين به بزرگ ترين وارد کننده گاز در جهان مهمترين اخبار جهان انرژي در 24 ساعت گذشته است.
ايگور سچين - میز نفت
ايگور سچين - میز نفت
به گزارش میز نفت ، «ايگور سچين» مديرعامل روسنفت اعلام کرد: درصورت رويارويي بازار جهاني نفت با کمبود عرضه، اين شرکت مي تواند سهم بازار خود را افزايش دهد. 

به گفته سچين، تحليلگران بازار نفت درباره کمبود عرضه در 10 سال آينده اتفاق نظر دارند اما افزايش تقاضا با کاهش توليد تداخل پيدا مي کند به طوري که تا سال 2025 ميلادي با 700 ميليون تا 750 ميليون تن در سال کمبود نفت روبرو خواهيم بود. براي مقابله با چنين مشکلي، نياز به 15 ميليون بشکه نفت افزايش توليد روزانه جهاني داريم. 

روسنفت بزگترين توليدکننده نفت روسيه حدود 40 درصد از مجموع توليد نفت اين کشور را تشکيل مي دهد.
فعاليت عمده رونسنفت اکتشاف، استخراج، پالايش نفت خام، گاز طبيعي و توليد محصولات پتروشيمي و دفتر مرکزي اين شرکت در مسکو است.

**نشت نفت در بندر روتردام

به گزارش رويترز، مسئولان بندر روتردام هلند خبر دادند که در پي ايجاد حفره در يک نفتکش، مقدار قابل توجهي نفت سنگين وارد آب هاي اين منطقه شده است. 

به گفته منابع آگاه، در اين حادثه 220 تن نفت وارد آب هاي هلند شد.

براساس اين گزارش، در همان ساعات اوليه حادثه، مقدار زيادي از اين نفت پاکسازي شد اما برخي بخش هاي آب هنوز آلوده به نفت است.

تيم نجات جانوران دريايي نيز اعلام کرد که چند گروه حفاظت از محيط زيست در حال فعاليت در آب هاي بندر هستند تا جان هزار پرنده که در لکه هاي نفتي گرفتار شده اند را نجات دهند.

**تفسير متفاوت عربستان از توافق جديد اوپک

به گزارش رويترز، اوپک و گروهي از توليدکنندگان غيراوپکي، ابتداي هفته جاري توافق کردند که ميزان پايبندي خود به توافق کاهش توليد را به سطح 100 درصد بازگردانند اما به تعبير «خالد الفالح» وزير انرژي عربستان، آن معناي تخصيص مجدد سهميه توليد به کشورهايي است که قادر به توليد بيشتر نفت نيستند و کشورهايي نظير عربستان و ديگر توليدکنندگان حاشيه خليج فارس مي توانند، توليد خود را بالا ببرند.

اما «حسين کاظم پوراردبيلي» نماينده ايران در اوپک گفت: در نشست مشترک روز شنبه اوپک و غيراوپکي ها و همچنين نشست داخلي اوپک، هيچ توافقي بر سر تخصيص مجدد سهميه توليد به کشورها صورت نگرفت.
به گفته کاظم پور اردبيلي، چنين چيزي صحت ندارد؛ گرچه ممکن است برخي اين کار را انجام دهند اما اين خلاف توافق است. 

**چين ابر واردکننده گاز در جهان شد

به گزارش پايگاه خبري ماريتايم اکسکيوتيو، چين در واردات گاز طبيعي از ژاپن نيز سبقت گرفته است به طوري که خريداران اين سوخت پاک در چين 34 ميليون و 900 هزار تن گاز را در سال جاري ميلادي تا ماه مه (ارديبهشت - خرداد) وارد کردند.
اين رقم براي ژاپن 34 ميليون و 500 هزار تن بوده است. 

اما چين تصميم گرفته است تا نيروگاه هاي زغال سنگ سوز خود را به گاز سوز بدل کند و انتشار آلاينده ها را کاهش دهد. 


منبع : ایرنا
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 21329
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *