۰

مذاکره ژاپن با آمریکا برای معافیت از تحریم نفتی ایران

سخنگوی دولت ژاپن گفت، توکیو در حال بررسی تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران است و برای اجتناب از تاثیرپذیری منفی شرکت های ژاپنی از این تحریم ها، با واشنگتن و دیگر کشورها گفت وگو خواهد کرد.
ژاپن و آمریکا - میز نفت
ژاپن و آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، سخنگوی دولت ژاپن گفت، توکیو در حال بررسی تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران است و برای اجتناب از تاثیرپذیری منفی شرکت های ژاپنی از این تحریم ها، با واشنگتن و دیگر کشورها گفت وگو خواهد کرد.

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن در کنفرانسی خبری گفت، آمریکا و ژاپن در مورد تحریم های ایران گفت وگوهایی را انجام داده اند. وی از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد. وی همچنین گفت، توکیو با ایران نیز در ارتباط است.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا دیروز گفت، دولت ترامپ با هدف افزایش فشار بر ایران و بستن مسیرهای تامین مالی این کشور، به مشتریان نفتی ایران گفته باید از ماه نوامبر خرید نفت از این کشور را متوقف کنند و بعید است که معافیتی در این زمینه برای شرکت ها و کشورهای طرف معامله با ایران در نظر گرفته شود.

در جریان دور قبلی تحریم های آمریکا علیه ایران که در ژانویه 2016 خاتمه یافت، چند کشورهای آسیایی معافیت هایی از واشنگتن دریافت کرده بودند که به آنها اجازه می داد خرید نفت از ایران را در مقادیر محدود ادامه دهند. اما این بار ظاهرا واشنگتن قصد ندارد به مشتریان نفتی ایران و از جمله ژاپن در این باره معافیت بدهد.

گروه مشورتی اوراسیا گروپ در یادداشتی نوشت: «این اقدام سختگیرانه دولت ترامپ بدان معناست که احتمالا ژاپن و کره جنوبی با سرعت بیشتری خرید نفت خود از ایران را به صفر خواهند رساند. از سوی دیگر، احتمالا چین، هند و ترکیه از کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران تا ماه نوامبر طفره خواهند رفت.»

رسانه های ژاپنی به نقل از منابعی در دولت این کشور نوشته اند، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در حال بررسی سفر به ایران در ماه جولای برای دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهوری این کشور است.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 21346
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *