۰

مخالفت چین با تصمیم جدید آمریکا

یک مدیر ارشد شرکت سینوپک چین در خصوص خرید نفت از ایران گفت، پالایشگاه های چینی از کشتی هایی استفاده می کنند که هیچ فعالیتی در آمریکا ندارند. بنابراین به رغم تصمیم آمریکا مبنی بر تحریم ایران، تجارت نفتی ما با ایران تاثیری نپذیرفته است.
چین و آمریکا - میزنفت
چین و آمریکا - میزنفت
به گزارش میز نفت ، یک مدیر ارشد شرکت سینوپک چین گفت، اگر دولت چین برنامه خود برای وضع تعرفه 25 درصدی بر محصولات انرژی آمریکایی را عملی کند، پالایشگاه های چینی دیگر قادر به خرید نفت از آمریکا نخواهند بود.

این مقام چینی در عین حال افزود، تحریم های آینده آمریکا هیچ تاثیری بر میزان خرید نفت چین از ایران نداشته و مطابق با میزان عرضه در جریان است.

وی گفت: «این یک تصمیم سیاسی است که از سوی دولت چین اتخاذ می شود، اما اگر تعرفه های پیشنهادی اجرایی شود، واردات نفت خام چین از آمریکا دوام نخواهد داشت و ممکن است وادار به توقف آن شویم.»

این مدیر چینی گفت، بر اساس قیمت های فعلی، تعرفه های پیشنهادی هزینه هر بشکه نفت خام تحویلی آمریکا در چین را 18 تا 19 دلار افزایش خواهد داد که در این صورت خرید این نفت از نظر اقتصادی هیچ توجیهی نخواهد داشت.

به گفته وی، در چنین شرایطی، پالایشگاه های چینی به دنبال منابع جایگزین تامین نفت خواهند بود.

این مدیر شرکت سینوپک در خصوص خرید نفت از ایران گفت، پالایشگاه های چینی از کشتی هایی استفاده می کنند که هیچ فعالیتی در آمریکا ندارند. بنابراین به رغم تصمیم آمریکا مبنی بر تحریم ایران، تجارت نفتی ما با ایران تاثیری نپذیرفته است.

وی همچنین در مورد توافق اوپک و غیراوپکی ها برای افزایش تولید گفت، بعید است افزایش واقعی بیش از 700 هزار بشکه ای اتفاق بیافتد، و این پایین تر از میزان انتظار «ماست» و موجب خواهد شد قیمت ها همچنان بالا باقی بماند.

منبع : تسنیم
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 21348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *