۰

20 سال آینده تقاضا برای گاز بیشتر از نفت خواهد بود

شرکت توتال فرانسه بعد از بررسی تقاضای نفت و گاز تا 2 دهه آینده اعلام کرد تقاضا برای گاز بیشتر از نفت خام افزایش خواهد یافت.
توتال - میز نفت
توتال - میز نفت
به گزارش میز نفت ، براساس تحقیقاتی که شرکت فرانسوی توتال انجام داده است تقاضا برای گاز در دو دهه آینده در مقایسه با نفت خام به دلیل آلایندگی کمتر و حمل و نقل آسانتر به خصوص در آسیا افزایش می یابد.

بر همین اساس این شرکت فرانسوی قصد دارد مبلغی حدود 1.5 میلیارد دلار  در تولید LNG سرمایه گذاری کند و جایگاه خود را به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ ال ان جی در جهان تثبیت کند. در حال حاضر شرکت "شل" به عنوان نخستین تولید کننده ال ان جی در جهان است.

پاتریک پویان در کنفرانس گاز در آمریکا شرکت کرده است و در این کنفرانس رسما اعلام کرده است بعد از بررسی سناریو های مختلف طی 20 سال آینده، ما انتظار داریم نرخ مصرف ال ان جی 2 درصد افزایش یابد و این در حالی است که نرخ مصرف نفت حدود یک یا یک و نیم درصد بیشتر رشد نخواهد کرد.

این گفته های مدیرعامل توتال در حالی مطرح می شود که اداره اطلاعات انرژی آمریکا ارقامی را که برای مصرف ال ان جی در جهان تا 20 سال اینده پیش بینی کرده است در همین حدود است.

به طوری که اداره اطلاعات انرژی آمریکا رسما اعلام کرده است انتظار می رود که LNG جهان تا سال 2050 به میزان متوسط 1.5 درصد رشد کند و این درحالی است که تقاضا برای نفت خام  0.7 درصد بیشتر رشد نخواهد کرد.

پویان معتقد است بعد از انجام سرمایه گذاری های جدید توتال در حوزه ال ان جی سهم این شرکت در تولید ال ان جی 10 درصد رشد خواهد کرد که این موضوع برای توتال بسیار جذاب است.

توتال اعلام کرده است بعد از افزایش تولید گاز ال ان جی توسط توتال این شرکت کشتی های حمل کننده گاز ال ان جی خود را به 13 کشتی افزایش خواهد داد.

این شرکت فرانسوی قصد داردبا افزایش سرمایه گذاری، زنجیره ارزش افزوده را برای تولید برق، پتروشیمی و حتی حمل و نقل محصولات تولیدی پتروشیمی نیز افزایش دهد.



منبع : فارس
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 21354
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *