۰

نگرانی صنعت LNG از جنگ تجاری چین و آمریکا

مدیران صنعت LNG هشدار دادند: برنامه‌ها برای حجم بالاتر صادرات گاز طبیعی مایع از آمریکا، به دلیل تشدید اختلاف تجاری با چین دچار ابهام شده است.
ال ان جی - میز نفت
ال ان جی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت نفت و گاز توتال به خبرنگاران در واشنگتن گفت: جنگ تجاری با چین خبر بسیار بدی برای صادرات گاز طبیعی مایع خواهد بود.

شرکت استرالیایی LNG Ltd که سرگرم توسعه یک پروژه صادرات جدید در لوییزیانا است، اعلام کرد: مذاکراتش با خریداران احتمالی در چین تا زمانی که این مساله حل نشود، متوقف شده است.

گرِگ وزی، مدیرعامل این شرکت گفت: ما با یک مشتری احتمالی دیدار کرده‌ایم که اعلام کرده تا زمانی که مشخص نشود چه اتفاقی درباره این تعرفه‌ها خواهد افتاد هیچ اقدامی نخواهد کرد.

این اختلاف تجاری طرح‌های شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری ده ها میلیارد دلار و به کارگیری ده ها هزار نفر در ساخت موج جدید ظرفیت صادرات LNG در تگزاس و لوییزیانا را مبهم کرده است.

چین تاکنون LNG را به فهرست واردات از آمریکا که ممکن است مشمول تعرفه سنگین شوند وارد نکرده است، اما نفت و زغال سنگ در این فهرست قرار دارد و صادرکنندگان LNG آمریکا نگران این هستند که ممکن است به زودی مورد هدف قرار گیرند.

بر اساس گزارش فایننشینال تایمز، بسیاری از کشورها در سراسر جهان واردات LNG خود را افزایش می‌دهند، اما چین تاکنون بزرگترین بازار رو به رشد بوده، زیرا دولت این کشور درصدد محدود کردن استفاده از زغال سنگ است. چین سال گذشته از کره جنوبی پیش افتاده و دومین خریدار بزرگ LNG جهان پس از ژاپن شد. چین به تنهایی ۴۴ درصد از کل افزایش واردات LNG جهان را در سال گذشته به خود اختصاص داد.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 21356
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *