۰

​سقوط بورس ژاپن با نگرانی از تحریم نفتی ایران

به دنبال درخواست دولت آمریکا از متحدانش برای توقف کامل خرید نفت از ایران، ارزش سهام در معاملات امروز بازار بورس توکیو شاهد افت بود و احساس سرمایه گذاران لطمه دید.
​سقوط بورس ژاپن با نگرانی از تحریم نفتی ایران
به گزارش میز نفت به نقل از پایگاه خبری ماینیچی، شاخص متوسط نیکی ژاپن امروز با 90.64 واحد، معادل 0.41 درصد کاهش نسبت به روز سه شنبه به 22251.36 واحد رسید. شاخص عام تر تاپیکس در بورس توکیو نیز امروز با 5.35 واحد، معادل 0.31 درصد کاهش به 1725.72 واحد رسید.

عامل اصلی افت شاخص ها در بورس ژاپن، کاهش سهام شرکت های تولید لاستیک، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی بود.

روز سه شنبه، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از ژاپن و سایر متحدانش می خواهد تا تاریخ 4 نوامبر خرید نفت خود از ایران را به کلی متوقف کنند. انتشار این خبر موجب افزایش قیمت جهانی نفت شد.

توشیکازو هوریوچی، تحلیلگر بازار بورس ژاپن گفت: «ژاپن یکی از خریداران نفت ایران است و افزایش قیمت نفت احتمالا بر میزان درآمد شرکت های ژاپنی تاثیر خواهد گذاشت.»

بر اساس آمارهای وزارت اقتصاد ژاپن، ایران حدود 5 درصد از نفت وارداتی ژاپن را تامین می کند.

امروز سهام شرکت کشتیرانی نیپون یوسن ژاپن با 53 ین، معادل 2.4 درصد کاهش به 2165 ین رسید. همچنین سهام شرکت هواپیمایی ای ان ای هولدینگز ژاپن هم شاهد افت 65 ینی، معادل 1.6 درصدی بود و به 4117 ینت رسید. سهام شرکت ژاپن ایرلاینز هم با 48 ین، معادل 1.2 درصد افت به 4015 ین رسید.


منبع: تسنیم
پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 21370
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *