۰

​آمریکا عقب‌نشینی کرد

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد: آمریکا اطمینان داده است که هیچ گونه اقدامی علیه طرح اجرای خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان انجام ندهد.
​آمریکا عقب‌نشینی کرد
به گزارش میز نفت  به نقل از راشاتودی؛ وزیر اقتصاد آلمان گفت: واشنگتن به برلین اطمینان داده است که هیچ اقدامی علیه مسکو که اجرای خط لوله گاز از روسیه به آلمان را دچار مشکل کند، انجام ندهد.

سخنگوی این وزارتخانه گفت:‌ به طور کلی آلمان مخالف اعمال هر گونه تحریم با تاثیرات فرامرزی است اما در موضوع خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به نورداستریم 2 طرح آمریکا علیه روسیه نشان می‌دهد این خط لوله تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

پیشتر واشنگتن با اجرای این خط لوله مخالفت کرده بود و اعلام کرد: شرکت‌های اروپایی دخیل در اجرای این پروژه را تحریم خواهد کرد.

این خط لوله که بخش قابل توجهی از ‌آن توسط شرکت گاز پروم روسیه انجام می‌شود باهمکاری شرکت‌های یونیپر و وینترشل، آلمان و MG فرانسه، رویال داچ‌شل انگلیسی هلندی و OMW اتریش اجرا خواهد شد.

آمریکا مدعی است اجرای این خط لوله که گاز رورسیه را به آلمان می‌رساند امنیت و ثبات انرژی اروپا را به خطر می‌اندازد.

کاخ سفید تهدید کرده است البته اجرای این خط لوله علیرغم اینکه از اهمیت بالایی برای آلمان برخوردار است اما در خود اتحادیه اروپا مخالفان کوچکی نظیر لهستان، لاتویا، لیتوانی، رومانی و مجارستان را داشت.

اوکراین نیز مخالف اجرای این خط لوله است چرا که اجرای آن می‌تواند استفاده از خط لوله انتقال گاز عبوری از اوکراین را کاهش داده و درآمدهای این کشور را پایین بیاورد.

وزیر امور خارجه و بازرگانی خارجی مجارستان اجرای این پروژه را سیاست یک بام و دو هوای اتحادیه اروپا عنوان کرده‌ است.

وی گفت: قبلا که قرار بود خط لوله نورداستریم یک گاز روسیه را به اروپای مرکزی برساند خود اتحادیه اروپا با آن مخالفت کرد اما حالا که قرار است گاز به آلمان برود اتحادیه اروپا هیچ مخالفتی ندارد.


منبع: فارس
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 21394
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *