۰

افزایش تعرفه حمل فرآورده‌های نفتی کلید خورد

عضو هیئت عامل سازمان راهداری راهداری از تهیه طرح توجیهی افزایش تعرفه حمل فرآورده‌های نفتی خبر داد و گفت:مسئله وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به افزایش قیمت، لاستیک، لوازم یدکی و... حاد است و به‌عنوان یکی از نیازهای رانندگان باید تامین شود.
حمل و نقل فرآورده های نفتی - میز نفت
حمل و نقل فرآورده های نفتی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، فرامرز مداح در نشست خبری تشریح اقدامات صورت گرفته برای رسیدگی به مشکلات رانندگان، اظهار کرد: مطالبات راندگان به سه دسته تقسیم می‌شود؛ یک دسته مربوط به مجلس است که می‌توان به سخت و زیان‌آور محاسبه کردن شغل رانندگی اشاره کرد. قانون فعلی مشاغل سخت و زیان‌آور برای رانندگان قابل اجرا نیست و باید قانون خاصی برای رانندگان نوشته یا به قانون فعلی تبصره‌هایی برای استفاده الحاق شود.

وی با بیان این‌که دسته دوم دستگاه‌های دولتی غیر وزارت راه و شهرسازی  و دسته سوم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، افزود: بیمه رانندگی یکی از خواسته‌های رانندگان است و مباحث مربوط به این کار از طریق اصناف باید در وزارت کار باید پیگیری شود. مسئله وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با توجه به افزایش قیمت، لاستیک، لوازم یدکی و... حاد است و به‌عنوان یکی از نیازهای رانندگان باید تامین شود.

وی با اشاره به مطالبات رانندگان در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: کارگروهی در این رابطه متشکل از نمایندگان اصناف و سازمان در این رابطه در سازمان راهداری ایجاد شده که تاکنون 6 جلسه برگزار کرده است.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری اظهار کرد: شکایت از برخی پایانه‌ها به دلیل بی عدالتی از سوی رانندگان نیز مطرح و در این راستا جلسه‌ای در سازمان برگزار شد.

مداح  همچنین با یادآوری این‌که تعاریفی برای کامیون‌های ملکی تدوین شد، اظهار کرد: کامیونی ملکی است که  شش دانگ آن متعلق به شرکت و دارای بغل‌نویسی باشد. همچنین بیمه تکمیلی نیز یکی دیگر از خواسته‌های رانندگان است که در  این راستا با کانون شرکت‌های حمل‌ونقل کالا برگزار شد و قبول کردند مسئولیت بیمه تکمیلی را بر عهده بگیرند.

وی با بیان این‌که در حال انتخاب شرکت بیمه هستیم، افزود: سطح خدمات بیمه و نفرات تحت پوشش کاملا مشخص شده است.

وی ادامه داد: روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی یکی دیگر از مباحث مطرح شده در کارگروه بود که چگونه بتوانیم شکایات و انتقادات رانندگان را داشته باشیم. سامانه پیامکی بر این کار ایجاد شده که تاکنون 5000 پیامک دریافت کرده‌ایم، همچنین سامانه 141 که برای ارتباط با مردم تعریف شده، با اضافه شدن کلید 5 شرایط شکایت رانندگان را فراهم کرده که تاکنون 650 شکایت شفاهی دریافت کرده‌ایم.

وی از پیگیری محاسبه نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر به عنوان یکی دیگر از خواسته‌های کامیون‌داران نام برد و افزود: در این باره نیز دو جلسه در کارگروه تشکیل شده که در جلسه اول درباره روال کار و در جلسه دوم پارامترهای تاثیرگذار تعیین شده و فردا جلسه‌ای دیگری در این رابطه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعرفه حمل فرآورده‌های نفتی در حال پیگیری است، گفت: کارگروهی در سازمان برنامه و بودجه برای این منظور تشکیل شده و طرح‌های توجیهی با کمک شرکت فرآورده‌های نفتی تهیه شده که هنوز نهایی نشده است.

وی بیان کرد: یکی از موارد که در حال پیگیری است تشدید رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل بار است که در این رابطه احکامی صادر و اجرا شده است. ضمن این‌که 4 بازرس ویژه در استان‌ها تعیین شده که عملکرد کمیسیون‌های مربوطه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

تعطیلی 12 شرکت متخلف

دیروز نیز معاون وزیر راه و شهرسازی از تعطیلی 12 شرکت حمل‌ونقل بار جاده‌ای به دلیل دریافت کمیسیون اضافه از کامیون‌داران خبر داد و آخرین اقدامات انجام شده برای تحقق خواسته کامیون‌داران را تشریح کرد.

عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به پیگیری درخواست کامیون‌داران اظهار کرد: خواسته کامیون داران به دو دسته تقسیم می شود؛ بخشی از این خواسته ها در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در حال پیگیری است و بخش دیگر نیز بیرون سازمان است.

وی تصریح کرد: بخش دوم نیز به دو دسته دیگر تقسیم می شود که هم به دولت برمی گردد که شامل موضوعاتی نظیر لاستیک، لوازم یدکی و... است. همچنین ساختار و بیمه است کامیون داران که باید در سازمان تامین اجتماعی انجام شود.

وی با اشاره به مسائل کامیون داران در بخش بیرونی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: این بخش مربوط به مجلس است؛ مانند قانون مشاغل سخت و زیان آور که کامیون داران انتظار دارند نمایندگان مجلس آنرا برای آنها تصویب کند.

وی  بیان کرد: مسائل در بخشی که مربوط به سازمان راهداری است در حال پیگیری است؛ به عبارتی دو بخش بیرونی یعنی را از طریق کمیسیون های مجلس و کمیسیون های اجتماعی پیگیری می کنیم. اما اجرا کننده اصلی سازمان راهداری نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که کارگروه های مربوطه یکشنبه هر هفته ساعت 10  جلسه برگزار می کند، گفت: وقتی با خواسته کامیون داران موافقت می شود بلافاصله دستورات اجرایی آنرا صادر می کنیم. به عنوان مثال در بخش کمیسیون های مازادی که مورد اعتراض کامیون داران بود تعدادی زیادی شرکت تعطیل شده است.

حسن نیا با بیان این که کارگروه های ویژه در استان ها تشکیل شده است، اظهار کرد: علاوه بر این بازرس ویژه برای رسیدگی به موضوعت مطرح شده از سوی کامیون داران تعیین شده است. در بحث کامیون های ملکی بخشنامه های لازم ابلاغ شده و سایر مباحث به ترتیب در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: برای برخی کامیون های ملکی در برخی جاها اولویت قائل می شدند و کامیون اعضای هیئت مدیره ها به عنوان کامیون ملکی محسوب می شد که سازمان راهداری تمامی اینها را لغو کرده است. فقط مواردی را قبول می کنیم که کامیون بغل نویسی داشته و متعلق به شرکت باشد. یعنی شش دانگ کامیون متعلق به شرکت بوده و مالیات آنرا پرداخت کند.

وی با بیان این که با اقدامات انجام شده عدالت بین کامیون داران برقرار شده است، افزود: کارگروه ویژه ای ببه پایانه تهران فرستاده شد و هر شرکتی که کمیسیون  اضافه دریافت کرده بود -بر اساس بارنامه- بلافاصله کمیسیون ماده 12 تشکیل و شرکت را تعطیل می کنند. در استان ها نیز همین کارگروه تشکیل شده و در مجموع تاکنون 12 شرکت به دلیل دریافت کمیسیون اضافه از کامیون داران تعطیل شده اند.

وی تاکید کرد: مدت تعطیلی این شرکت ها از یک تا شش ماه است.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 21399
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *