۰

​مسدود شدن 20 هزار کارت بنزین

معاون امنیتی، انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از مسدود شدن 20 هزار کارت بنزین خارج استانی خبر داد.
​مسدود شدن 20 هزار کارت بنزین
به گزارش میز نفت به نقل از ایسنا-‌ محمد هادی مرعشی افزود: یکی از مشکلات عمده قاچاق سوخت، کارت بنزین غیر استانی است که از استان‌های دیگر وارد سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی ادامه داد: در این باره موفق شدیم 20 هزار کارت را در جنوب استان مسدود کنیم و مشابه همین موضوع در شمال استان برای برخورد جدی در دستور کار است.

مرعشی در خصوص ازدحام خودروها در برخی جایگاه‌های شهر زاهدان گفت: بخشی از این امر مربوط به  قاچاق و بخشی نیز به صورت حبابی است، به گونه‌ای که عده‌ای از مردم با نگرانی از افزایش قیمت بنزین اقدام به ذخیره سازی آن می‌کنند‌.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تکذیب شایعه گرانی سوخت و دعوت مردم به اجتناب از ذخیره بنزین خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت ، تعدادی از کارت‌های سوخت که از سوی مالکان آن سوء استفاده می‌شد‌، مسدود شده است.

وی گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز و مسائل پیش آمده در امر واردات کالا‌، با رویکرد جدید در ذیل کمیسیون قاچاق کالا ‌کمیته‌هایی تشکیل می‌شود تا بر امر قاچاق کالا از جمله سوخت و دام نظارت ویژه داشته باشند .

مرعشی افزود: لازم است با کسانی که با سوء استفاده از موقعیت خود حق عموم مردم را تضییع و به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته مبادرت به قاچاق سوخت می‌کنند، به طورجدی برخورد شود‌.

وی تصریح کرد: رویکرد جدید کمیسیون این است که در زیر گروه آن کمیته‌هایی برای مقابله با قاچاق دام و قاچاق سوخت با اولویت مناطقی که بیشتر با قاچاق مواجه هستند، تشکیل شود.

معاون استاندار ادامه داد: برای حوزه سراوان تدابیری به منظور تسهیل امور مردم و مقابله با قاچاق و سر باندهای قاچاق کلان و عرضه سوخت اتخاذ می‌شود.

وی بیان کرد: از آن جایی که استان به عنوان پایلوت گوشت کشور انتخاب شده است، علاقه مند به ورود دام از مجاری رسمی و قانونی هستیم، پاکستان علاقه‌‌ای به این موضوع به صورت رسمی ندارد، اما این موضوع در کمیسیون‌های مشترک و اجلاسیه‌ها حتما پیگیری می‌شود.

خالقی دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان نیز در ابتدای این جلسه  به ارائه گزارشی از روند اقدامات کنترلی انجام شده توسط این کمیسیون پرداخت و گفت: با توجه به اقدامات دولت در راستای قانون مند کردن صادرات و واردات در سال‌های اخیر بالغ بر 50 درصد کاهش قاچاق داشته‌ایم که این حاصل تلاش همه ‌دستگاه‌های متولی است.

 
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 21408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *