۰

قیمت نفت آمریکا رکورد جدید زد

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ذخایر آمریکا در بحبوحه کمبود عرضه به دلیل مختل شدن فعالیت سنکرود کانادا در آلبرتا، افزایش یافت.
نفت آمریکا - میز نفت
نفت آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۶ سنت با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته، به ۷۴.۶۰ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا روز سه‌شنبه به ۷۵.۲۷ دلار در هر بشکه صعود کرده بود که بالاترین قیمت از نوامبر ۲۰۱۴ بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت با شش سنت افزایش نسبت به روز گذشته، ۷۷.۸۲ دلار در هر بشکه بود.

انتظار می‌رود فعالیت معاملاتی در روز چهارشنبه به دلیل تعطیلات روز استقلال آمریکا محدود باشد.

گزارش موسسه آمریکن پترولیوم که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ ژوئن، ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۱۶.۹ میلیون بشکه رسیده است. ذخایر بنزین و میعانات که شامل دیزل و نفت کوره است نیز کاهش پیدا کرد.

به گفته معامله‌گران، افت سطح ذخایر سوخت تا حد زیادی به دلیل قطعی و مختل شدن فعالیت تاسیسات نفت شنی سنکرود کانادا در نزدیکی فورت مک موری آلبرتا است که احتمالا تا پایان ماه میلادی جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در خارج از آمریکای شمالی، تهدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران مورد توجه بازارها قرار دارد. دولت آمریکا قصد دارد صادرات نفت ایران را از نوامبر به طور کلی از بازار حذف کند و از همه کشورها خواسته است خرید نفت ایران را متوقف کند.

اوپک برای جبران کمبود احتمالی عرضه به دلیل تحریم‌های ایران و همچنین اختلالات در لیبی و ونزوئلا با روسیه و سایر تولید کنندگان غیراوپک برای افزایش تولید از ژوییه موافقت کرده است. با این حال ایران هشدار داد نخواهد پذیرفت که سایر تولیدکنندگان با گرفتن سهم بازار این کشور سود ببرند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 21417
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *