۰

اعلام آمادگی امارات برای افزایش تولید نفت

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) اعلام کرد در صورت لزوم برای مقابله با کمبود عرضه در بازار جهانی، قادر است تولید نفت خود را چند صد هزار بشکه در روز افزایش دهد.
ادنوک - میز نفت
ادنوک - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت دولتی ادنوک در بیانیه‌ای اعلام کرد در مسیر افزایش ظرفیت تولید خود از ۳.۳ میلیون بشکه در روز فعلی به ۳.۵ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۸ پیش می‌رود.

به گفته دو منبع صنعتی آگاه، امارات متحده عربی ۲.۸۷ میلیون بشکه در روز نفت در ژوئن تولید کرد. یعنی اگر این کشور بخواهد با حداکثر ظرفیتش نفت تولید کند، از پتانسیل افزایش عرضه به میزان حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز برخوردار است و ممکن است تا پایان سال حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کند.

دونالد ترامپ یکشنبه هفته جاری اوپک را مجددا آماج حمله قرار داد و هشدار داد دستکاری بازارهای نفت را متوقف کند. رئیس جمهور آمریکا فشار بر عربستان برای افزایش تولید به منظور جبران صادرات کمتر ایران را مضاعف کرده است.

اوپک ۲۳ ژوئن با روسیه و سایر کشورهای هم‌پیمانش توافق کرد تولیدشان را از ژوییه افزایش دهند و عربستان سعودی متعهد شد عرضه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد اما به رقم دقیقی اشاره نکرد.

اوپک و متحدانش در بیانیه ماه گذشته خود اعلام کردند که سطح پایبندی خود به توافق کاهش تولید را به ۱۰۰ درصد کاهش خواهند داد.

در این بین، وزارت انرژی عربستان اعلام کرد خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان درباره تحولات بازار نفت با همتای روسی خود صحبت کرده است و دو طرف بر ادامه همکاری نزدیک در جهت منافع تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و اقتصاد جهانی توافق کردند.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز روز گذشته اظهار کرد اوپک قصد دارد تا پایان امسال به سطح کاهش تولید توافق شده پایبند بماند و امارات آماده است به رفع هر گونه کمبود عرضه کمک کند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 21418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *