وام نفتی چین به ونزوئلا

13 تير 1397 ساعت 11:16

ونزوئلا ۲۵۰ میلیون دلار از بانک توسعه چین برای بالابردن تولید نفت خود دریافت خواهد کرد.


به گزارش میز نفت ، وزارت دارایی ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای این خبر را اعلام کرد، اما شرکت نفتی دولتی PDVSA در این باره اظهارنظر نکرد.

این کشور آمریکای جنوبی پیش از این پنج میلیارد دلار وام از چین که طی یک دهه گذشته به تامین‌کننده مالی اصلی این کشور بدل شده است پذیرفته بود، اما با وخامت بحران اقتصادی ونزوئلا و سقوط شدید تولید نفت این کشور حمایت مالی چین نیز ضعیف شده است.

سیمون زرپا، وزیر دارایی ونزوئلا، اظهار کرد: ما برای سرمایه‌گذاری مستقیم از بانک توسعه چین به میزان بیش از ۲۵۰ میلیون دلار به منظور افزایش تولید PDVSA  اجازه دریافت کردیم و در راستای اعتبار پنج میلیارد دلاری ویژه که دولت چین به ونزوئلا برای سرمایه‌گذاری مستقیم در تولید داده است، پیش می‌رویم.

تولید نفت ونزوئلا به دلایل متعدد از جمله کمبود سرمایه‌گذاری، سرقت، فرار مغزها و کمبود تجهیزات به پایین‌ترین سطح در ۳۰ سال گذشته سقوط کرده و باعث بالارفتن قیمت‌ها در بازار جهانی و شدت گرفتن فلاکت اقتصادی ونزوئلا شده است.

بر اساس گزارش رویترز، طی یک دهه گذشته چین بیش از ۵۰ میلیارد دلار از طریق توافق‌های نفت در برابر وام به خزانه ونزوئلا تزریق کرده که کمک کرده پکن تامین انرژی برای اقتصاد برخوردار از رشد پرشتاب خود را تضمین کند و همچنین یک متحد ضد آمریکایی در آمریکای لاتین را تقویت کند. اما جریان نقدینگی حدود سه سال قبل زمانی که ونزوئلا در پی سقوط قیمت‌های نفت و کاهش تولید نفت خواستار تغییر شرایط پرداخت شد، متوقف گشت.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 21419

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/21419/وام-نفتی-چین-ونزوئلا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir