۰

سرشاخ اندونزی با یارانه سوخت 20 میلیاردی

دولت اندونزی در شرایطی قصد دارد طرح بازنگری در یارانه سوخت را اجرایی کند که هجوم مصرف کنندگان به جایگاه های سوخت این کشور را با بحران مواجه کرده است.
سرشاخ اندونزی با یارانه سوخت 20 میلیاردی
به گزارش «ميزنفت»، کلید سامان دهی به یارانه های سوخت در انتخابات اخیر اندونزی زده شد که حزب پیروز وعده داده بود برنامه ویژه ای برای حذف ۲۰ میلیارد دلار یارانه ای دارد که به درستی توزیع نمی شود.

حجم بالای یارانه ای که دولت هر ساله می پردازد  باعث افزایش هزینه های ان شده است، این حجم بزرگ عمدتا در خدمت قشر ثروتنمد و مرفه این کشور است و به همین دلیل تصمیم دولت جدید با اقبال عمومی مواجه شده است.

دولت جدید در برنامه «۱۰۰ روزه» خود حذف یارانه بنزین را وعده داده است که مراحل عملیاتی آن در شرف اجرا قرار گرفته است؛ دولت جدید اندونزی می گوید قصد دارد از ۱۳ درصد هزینه اضافی در بودجه این کشور خلاص شود که همین موضوع نشان می دهد بودجه سالیانه این کشور بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار است، رقمی بیش از درآمدهای نفتی ۲ سال ایران!

جالب انجاست که افزایش قیمت سوخت در سال ۱۹۹۸اعتراضات خونینی را در جاکارتا و سایر شهرهای این کشور به پا کرد به طوری که دولت وقت این کشور پس از سه دهه حکومت، کنار رفت اما دولت جدید پس از ۱۶ سال قصد دارد راه سوهارتو را ادامه دهد.

اندونزی با وجود قرار گرفتن در زمره کشورهای پیشرفته و بهره وری بالای صنایع و خودروهای خود، از جمله کشورهایی است که بنزین ارزان به مصرف کنندگان عرضه و حجم قابل توجهی از بودجه خود را صرف پرداخت یارانه های سوخت به صورت غیر مستقیم می کند.
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 2142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *