نفت با تحریم ایران به 120 دلار می‌رسد

16 تير 1397 ساعت 13:20

بانک امریکا مریل لینچ اعلام کرد اگر آمریکا موفق شود صادرات نفت ایران را حذف کند، قیمت هر بشکه نفت ممکن است به ۱۲۰ دلار یا بیشتر صعود کند.


به گزارش میز نفت ، این بانک آمریکایی اعلام کرد دولت آمریکا خواستار توقف کامل خرید نفت ایران تا نوامبر است و اگر چنین اتفاقی میسر شود، با توجه به وضعیت عرضه جهان، نفت ممکن است به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

فرانسیسکو بلانش، مدیر تحقیقات کالاهای جهانی بانک امریکا مریل لینچ نوشت: از نظر ما مدیریت حذف کامل صادرات ایران بسیار دشوار خواهد بود و به افزایش قیمت نفت به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه منتهی می شود. در حال حاضر ابهام پیرامون سیاست آمریکا، صادرات کمتر و افزایش نفت ایران در ذخایر شناور را بدنبال داشته است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، تحلیلگران نسبت به اینکه آمریکا حتی بتواند نیمی از حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز صادرات ایران را از بازار دور نگه دارد بدبین هستند اما دیدگاه برخی از آنها از زمان آغاز رایزنی مقامات آمریکایی برای توقف خرید نفت ایران از سوی کشورهای دیگر، اندکی تغییر کرده است.

آمریکا بدنبال خروج از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، تحریمها علیه ایران را مجددا به اجرا خواهد گذاشت. رییس جمهور آمریکا توافق هسته ای را که میان ایران و شش قدرت جهان به امضا رسید، غیرمنصفانه می داند.

بلانش در یادداشتی قطع کامل صادرات نفت ایران را در مقطع کنونی دشوار دانست. وی انتظار دارد آمریکا به دلیل کمبود در عرضه جهانی، صادرات نفت ایران را تنها ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. وی خاطرنشان کرد در دوران تحریمهای قبلی صادرات نفت ایران ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافت زیرا حفاری نفت شیل آمریکا با روند پرشتابی رو به رشد بود، تقاضا کاهش داشت و بهبود تولید لیبی نیز بخشی از افت صادرات ایران را جبران کرد.

اوپک و روسیه ماه گذشته موافقت کردند میزان عرضه به بازار را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند اما ترامپ از عربستان سعودی خواسته است از دو میلیون بشکه ظرفیت شناور خود استفاده کرده و نفت بیشتری به بازار عرضه کند.

تحلیلگر امریکا مریل لینچ نسبت به اینکه عربستان بتواند ۱۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند، ابراز بدبینی کرد.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 21433

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/21433/نفت-تحریم-ایران-120-دلار-می-رسد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir