۰

اوپک مقصر افزایش قیمت نفت نیست

رئیس دوره ای اوپک با دفاع از این سازمان در برابر اتهامات اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر نقش اوپک در افزایش قیمت نفت گفت، بار سرزنش ها در مورد افزایش قیمت نفت بر دوش اوپک نیست.
سهیل المزروعی - میز نفت
سهیل المزروعی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، سهیل المزروعی، رئیس اوپک گفت: «نمی توان تنها اوپک را مقصر تمام مشکلاتی دانست که در صنعت نفت رخ داده است، اما در عین حال ما مسئول اقداماتی هستیم که در نشست اخیرمان در ماه ژوئن اتخاذ کرده ایم.... من فکر می کنم اوپک دارد نقش خود را ایفا می کند.»

ترامپ در طی هفته های اخیر اوپک را متهم به بالا بردن قیمت بنزین کرده و فشارها بر عربستان برای افزایش عرضه نفت جهت جبران کاهش صادرات نفت ایران را افزایش داده است.

واشنگتن هشدارد داده که در تلاش برای قطع صادرات نفت و میعانات ایران، شرکت های خارجی ای را که با ایران معامله کنند تحریم خواهد کرد.

مزروعی گفت، اوپک مایل است به صحبت های کشورهای بزرگ تولید کننده نفت، از جمله آمریکا گوش کند.

مزروعی که وزیر انرژی امارات نیز محسوب می شود گفت، تولید کنندگان عضو اوپک ظرفیت ذخیره کافی برای مقابله با هرگونه اختلال پیش بینی نشده در عرضه جهانی نفت را دارند. به گفته وی، اوپک به دنبال برقراری توازن میان عرضه و تقاضاست و قیمت خاصی را هدف گذاری نکرده است.

مزروعی افزود، امارات به تنهایی ظرفیت تولید ذخیره 400 تا 600 هزار بشکه در روز را داراست.

وزیر انرژی امارات در عین حال گفت، انتظار ندارد ضرورتی برای درخواست تشکیل نشست فوق العاده اوپک قبل از نشست برنامه ریزی شده این سازمان در ماه دسامبر وجود داشته باشد.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 21449
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *