افزایش قیمت نفت ادامه یافت

19 تير 1397 ساعت 14:29

قیمت نفت روز سه‌شنبه به دنبال اعتصاب صدها کارگر نفتی در نروژ و تشدید نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه، افزایش یافت.


به گزارش میز نفت ، بهای معاملات نفت برنت ۲۵ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۸.۳۲ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه ۱.۲ درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات آتی نفت سبک آمریکا ۱۷ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۴.۰۲ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا روز دوشنبه با پنج سنت افزایش، در ۷۳.۸۵ دلار در هر بشکه بسته شده بود.

صدها کارگر در بخش نفت و گاز نروژ پس از این‌که پیشنهاد آنها برای افزایش دستمزد رد شد، روز سه‌شنبه دست به اعتصاب زدند که احتمالا بر تولید یک میدان شل تاثیر خواهد گذاشت. این اتفاق به اختلالاتی که در سایر مناطق تولیدکننده نفت در بحبوحه تنش‌ها در خاورمیانه وجود دارد اضافه خواهد شد.

آمریکا اعلام کرده می‌خواهد صادرات نفت ایران که پنجمین تولیدکننده بزرگ جهان است را تا نوامبر به صفر کاهش دهد و تلاش می‌کند سایر تولیدکنندگان بزرگ را به افزایش بیشتر تولید وادار کند. اوپک و متحدانش شامل روسیه ماه گذشته موافقت کردند برای کنترل رشد بی‌رویه قیمت‌ها و جبران کاهش تولید جهانی در کشورهایی مانند لیبی تولیدشان را افزایش دهند.

بازار نگرانی فزاینده‌ای پیدا کرده که اگر عربستان سعودی، کاهش تولید ایران را با عرضه بیشتر جبران کند در این صورت ظرفیت شناور چندانی باقی نمی‌ماند و بازارها در برابر اختلالات عرضه غیرمنتظره آسیب‌پذیر خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز، رییس شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تولید نفت این کشور به دنبال تعطیلی بنادر نفتی از رکورد ۱.۲۸ میلیون بشکه در روز در فوریه به ۵۲۷ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

در کانادا هم اختلالات عرضه تاسیسات نفت شنی سن‌کرود به ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز، جریان نفت به کاشینگ اوکلاماها که هاب تحویل معاملات آتی نفت آمریکا است را کاهش داده است.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 21454

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/21454/افزایش-قیمت-نفت-ادامه-یافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir