۰

خطر تعطیلی بزرگترین پالایشگاه عراق

بزرگترین پالایشگاه نفت عراق به دلیل بحران آب که پیش از این نیز توقف فعالیت این پالایشگاه را در ماه میلادی جاری به دنبال داشت، با خطر تعطیلی بیشتر مواجه است.
پالایشگاه عراق - میز نفت
پالایشگاه عراق - میز نفت
به گزارش میز نفت ، پالایشگاه شعیبه با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز در نزدیکی بصره در فاصله پنجم تا هفتم ژوییه به دلیل این‌که سطح نمک بیش از چهار برابر سطح معمول در آب رودخانه مورد استفاده در فرآیند پالایش شده بود، ناچار شد فعالیتش را متوقف کند.

مدیر رسانه‌ای شرکت پالایشگاه‌های جنوب در بیانیه‌ای گفت: این نگرانی وجود دارد که توقف فعالیت پس از فعالیت مجدد دوباره تکرار شود، زیرا این مشکل همچنان به قوت خود باقی مانده است.

ظرفیت پالایش عراق محدود است، زیرا پالایشگاه‌های فرسوده این کشور به سختی پاسخگوی تقاضا به خصوص در ایام تابستان هستند. تولید پالایشگاهی دولت عراق در آوریل ۵۸۸ هزار بشکه در روز و تولید منطقه نیمه خودمختار کردستان حدود ۱۵۰ هزار بشکه در روز بود.

براساس گزارش پلاتس، عراق می‌تواند با برداشت سوخت از ذخایر، با اختلالات محدود و موردی کنار بیاید، اما بدون کاهش عرضه داخلی یا افزایش واردات، ذخیره یا ظرفیت شناور برای پوشش بیشتر کمبود تولید ندارد.

عراق در ماه آوریل به طور متوسط ۲۳ هزار بشکه در روز دیزل، ۵۰ هزار بشکه در روز بنزین و مقادیر اندکی کروسن وارد کرد.


منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 21462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *