۰

هشدار تهران به هند در مورد کاهش خرید نفت از ایران

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند هشدار داد اگر دهلی نو نفت کشورهای عربستان، آمریکا و روسیه را جایگزین نفت خام ایران کند، تهران امتیازات ویژه ای که به هند ارائه می کند را لغو خواهد کرد.
ایران و هند - میز نفت
ایران و هند - میز نفت
به گزارش میز نفت ، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند هشدار داد اگر دهلی نو نفت کشورهای عربستان، آمریکا و روسیه را جایگزین نفت خام ایران کند، تهران امتیازات ویژه ای که به هند ارائه می کند را لغو خواهد کرد.

مسعود رضوانیان رهقی این اظهارات را در میزگردی که سوی جبهه اقلیت های هند برگزار شده بود بیان داشت. وی با بیان اینکه ایران به عنوان دارنده منابع عظیم انرژی، نزدیکترین و امن ترین منبع تامین انرژی هند است گفت: «ایران یک بازار باز برای تامین نیازهای هند همچون سوخت، اوره، و ال ان جی نیز محسوب می شود و تهران نیازهای هند را به خوبی می شناسد.»

سرپرست سفارت ایران در دهلی نو همچنین با انتقاد از رویکرد دولت هند در قبال ایران گفت، تهران هر زمان که مقدور بوده، تلاش کرده در زمینه های راهبردی نظیر انرژی و ارتباطات به هند یاری برساند، اما دهلی نو تعهدات خود در زمینه سرمایه گذاری در بندر چابهار را به طور کامل اجرا نکرده است.

«ایران فرصت مناسبی برای تحقق هدف هند یعنی دستیابی به بازار اقتصادهای نوظهور واقع در آسیای میانه است، اما متاسفانه تعهدات هند در زمینه سرمایه گذاری جهت توسعه بندر چابهار هنوز تحقق نیافته است.»

رضوانیان رهقی گفت، اگر حضور هند در بندر چابهار دارای اهمیت راهبردی است، دهلی نو باید هر چه زودتر اقدامات لازم را در مورد این بندر به انجام برساند.

رسانه های غربی در هفته های اخیر از دستور دولت هند به پالایشگاه های این کشور برای آماده شدن جهت کاهش شدید و یا حتی توقف کامل خرید نفت از ایران خبر داده بودند.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 21471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *