افزایش ۱۷۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت شما را غافلگیر می‌کند آقای ترامپ؟

22 تير 1397 ساعت 18:40

​نماینده ایران در اوپک با اشاره ناتوانی روسیه و متحدان عرب آمریکا برای جبران تحریم نفتی ایران خطاب به ترامپ گفت: افزایش تولید اوپک و غیراوپکی‌ها در ماه ژوئن تنها ۱۷۰ هزار بشکه بوده است. آیا این رقم شما را غافلگیر می‌کند آقای رئیس جمهور؟


به گزارش میز نفت، یک مقام ارشد ایرانی گفت، افزایش قیمت نفت به دلیل سیاست‌های تحریمی دولت آمریکا، درست مثل سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ، به رشد اقتصادی چین، اروپا و دیگر مصرف کنندگان لطمه خواهد زد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نماینده ایران در اوپک گفت، افزایش تولید نفت اوپک و متحدانش در ماه ژوئن، پس از فشار ترامپ، تنها ۱۷۰ هزار بشکه در روز بوده و تولید نفت در سال ۲۰۱۹ نیز رشد زیادی نخواهد داشت و این مسئله به رشد اقتصادی کشورهای مختلف آسیب خواهد زد.

در حالی که ترامپ، اوپک را به بالا بردن قیمت جهانی نفت متهم کرده، سومین تولید کننده بزرگ عضو این سازمان می‌گوید، آمریکا با وضع تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا، موجب این افزایش قیمت شده است.

حسین کاظم پور اردبیلی گفت: افزایش قیمت‌های نفت در نتیجه اقدامات ترامپ منجر به افزایش هزینه‌های انرژی اتحادیه اروپا، ژاپن، چین و هند شده و درست مثل تعرفه‌های وضع شده علیه این کشورها در حال تاثیرگذاری بر رشد اقتصادی آنها شده و عربستان و امارات را وادار ساخته تا هزینه‌های خریدهای نظامی‌شان را به آمریکا بپردازند.

کاظم پور گفت، ترامپ احتمالا تا به اینجا از میزان افزایش تولید نفت ناامید شده و شک دارد که عربستان و روسیه بتوانند در سال ۲۰۱۹ به میزان کافی تولید خود را افزایش دهند.

وی گفت: این روزها عربستان دارد تولید خود را از محل ذخایر نفتی‌اش تامین می‌کند نه از محل افزایش تولید… روسیه هم حتی قادر به افزایش بیش از ۲۰۰ هزار بشکه‌ای تولید خود نیست. همه اینها نشان می‌دهد که سال آینده تولید نفت چندان افزایش نخواهد یافت و اقتصاد جهان کوچک خواهد شد و همه شاخص‌ها روندی نزولی به خود خواهد گرفت… افزایش تولید اوپک و غیراوپکی ها در ماه ژوئن نسبت به ماه می تنها ۱۷۰ هزار بشکه بوده است. آیا این رقم شما را غافلگیر می‌کند آقای رئیس جمهور؟

کاظم پور افزود، اگر ایران بتواند صنعت آلان جی خود را با تمام ظرفیت توسعه دهد، تهران ممکن است به کاهش وابستگی بازار به گاز روسیه کمک کند و این امری است که برای آمریکا مطلوب است.

«ترامپ نگران وابستگی اتحادیه اروپا و آلمان به گاز روسیه است. چرا ترامپ و شرکت‌های آمریکایی به همراه شرکت‌های اروپایی در بخش آلان جی ایران برای تأمین نیاز اروپا سرمایه گذاری نمی‌کنند؟ ایران بزرگترین ذخایر گازی را داراست.»


کد مطلب: 21480

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/21480/افزایش-۱۷۰-هزار-بشکه-ای-تولید-روزانه-نفت-غافلگیر-می-کند-آقای-ترامپ

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir