۰

خانواده شهدای سانچی: به هیچ‌کس وکالت پیگیری سانحه ندادیم

در پی پخش برنامه‌ای از سوی یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای در مورد سانحه سانچی و مصاحبه با فردی که خود را وکیل خانواده شهدای سانچی می‌نامید، خانواده شهدای سانچی در تماس با خبرگزاری فارس رسما اعلام کردند: هیچ فردی وکالت پیگیری این حادثه را ندارد و آنها خود به صورت مستقیم از طریق ارگان‌های مربوطه، مسائل حقوقی و مطالبات خود را پیگیری می‌کنند.
سانچی - میز نفت
سانچی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، در پی پخش برنامه ای از سوی یکی از شبکه های ماهواره ای در خصوص سانحه سانچی و مصاحبه با فردی که خود را وکیل خانواده های شهدای سانچی می‌نامید خانواده شهدای سانچی در تماس با خبرنگار فارس اعلام کردند، هیچ فردی وکالت پیگیری این حادثه را ندارد و آنها خود به صورت مستقیم از طریق ارگان های مربوطه، مسائل حقوقی و مطالبات خود را پیگیری می‌کنند.

فردی که خود را وکیل خانواده شهدای سانچی معرفی می‌کرد، در این مصاحبه مدعی شده است که گواهی فوت شهدا بدون اذن، ولی دم صادر شده و خانواده‌ها این مساله را نپذیرفته‌اند و برای همین هم انحصار وراثت انجام نشده است.

پس از این مصاحبه با پیگیری صورت گرفته توسط خبرنگار فارس با برخی از خانواده ها و همچنین مراجع ذیربط مانند شرکت ملی نفتکش و سازمان بنادر و دریانوردی این ادعا تکذیب شده است.

طبق اعلام شرکت ملی نفتکش، یکی از مشکلات در زمینه دریافت بیمه و مستمری خانواده ها اخذ گواهی فوت بود که با پیگیریهای انجام شده و مساعدت دستگاههای ذیربط این موضوع انجام شد.

پیش از این مدیران شرکت ملی نفتکش اعلام کرده بودند با پیگیری های صورت گرفته، مراحل پوشش بیمه P&I برای تمامی شهدا حتی آنهایی که تحت پوشش بیمه نبودند نیز طی شده و منتظر رفع مشکلات نقل و انتقالات ارزی آن هستیم و به زودی مبالغ به خانواده ها پرداخت خواهد شد.

همچنین با مصوبه دیگری از هیئت مدیره، پرسنل سانچی از ابتدای سال 1396 یک درجه ارتقای شغلی یافتند و تمام حقوق و مزایای آن ها با احتساب این ارتقای شغلی از ابتدای سال 1396 محاسبه شد و مبالغ حقوق معوقه به خانواده این عزیزان پرداخت خواهد شد.

خبرنگار فارس مساله وکالت فرد مورد نظر را از ارگان های حاکمیتی دریایی نظیر شرکت ملی نفتکش و سازمان بنادر و دریانوردی نیز پیگیری کرد که هر دو نهاد مذکور از ادعای وکالت فرد مورد نظر ابراز بی اطلاعی کرده و اعلام کردند با خانواده شهدای سانچی مستقیما در ارتباط هستند.

با توجه به اینکه خانواده های شهدای سانچی از ابتدا هم هیچ مراجعه‌ای به شبکه های ماهواره‌ای و رسانه‌های بیگانه برای پیگیری حقوق، مسائل و مطالبات خود نداشته اند و از طریق ارتباط مستقیم با مراجع ذیربط حوزه حاکمیت دریایی پیگیر بوده‌اند، طرح این ادعاها در شبکه‌های ماهواره‌ای از سوی افرادی که به صورت غیر واقعی خود را وکیل بازماندگان می‌نامند، پیامدهای نامناسبی خواهد داشت.

زیرا نه تنها فرآیند منطقی و عادی امور را با اخلال مواجه می‌سازد، بلکه زمینه سوء استفاده ضد انقلاب و دشمنان را از یک موضوع ملی و البته تخصصی فراهم خواهد ساخت. موضوعی که قطعا مد نظر هیچ کدام از خانواده‌های محترم شهدای سانچی نخواهد بود.



منبع : فارس
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 21491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *