۰

ریزش قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت به دنبال گسترش اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ که نگرانی‌ها نسبت به اختلالات بیشتر عرضه به بازار را تقویت کرد، در معاملات روز سه‌شنبه از پایین‌ترین قیمت خود در بیش از سه ماه اخیر فاصله گرفت و افزایش یافت.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملاتی آتی نفت برنت ۳۶ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۷۲.۲۰ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه ۴.۶ درصد صعود کرد و در یک مقطع به پایین‌ترین رکورد از اواسط آوریل رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با سه سنت افزایش، به ۶۸.۰۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که روز دوشنبه ۴.۲ درصد سقوط کرد.

اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ روز دوشنبه پس از این‌که کارفرمایان به درخواست‌های اتحادیه برای پیشنهاد دستمزد جدید پاسخ ندادند تشدید شد و صدها نفر دیگر دست از کار کشیدند. این اعتصاب که اواخر روز گذشته آغاز شد تاکنون تاثیر محدودی روی تولید نفت نروژ داشته، اما برخی از شرکت‌های حفاری نسبت به احتمال لغو قرارداد در صورت ادامه اعتصابات به مدت یک ماه یا بیشتر، هشدار دادند.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، تهدید اختلالات بیشتر در عرضه به بازار، به کلی از میان نرفته است. تولید در لیبی با وجود بازگشایی بنادر نفتی،  در معرض کاهش بیشتر قرار دارد. در حالی که بنادر لیبی بازگشایی شده است، تولید در میدان نفتی شراره پس از این‌که دو کارمند نفتی از سوی یک گروه ناشناس ربوده شدند، حداقل ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت ملی نفت لیبی ۱۱ ژوییه اعلام کرد: چهار پایانه صادراتی گشوده شدند و تعطیلی طولانی‌مدت میدان نفتی الفیل در جنوب غربی نیز پایان یافته است. دو روز بعد تولید میدان شراره حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه‌ای پیش بینی کرد تولید نفت هفت منطقه بزرگ شیل در این کشور در ماه اوت ۱۴۳ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به رکورد ۷.۴۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.


منبع : ایسنا
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 21516
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *