۰

شرکت چینی نفت ایران را جایگزین نفت آمریکا کرد

شرکت پالایشگاهی دونگ مینگ پتروچمیکال چین گفته، به دلیل بالا گرفتن تنش های تجاری بین پکن و واشنگتن، خرید نفت از آمریکا را متوقف کرده و به خرید نفت از ایران روی آورده است.
نفت ایران - میز نفت
نفت ایران - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت پالایشگاهی دونگ مینگ پتروچمیکال چین گفته، به دلیل بالا گرفتن تنش های تجاری بین پکن و واشنگتن، خرید نفت از آمریکا را متوقف کرده و به خرید نفت از ایران روی آورده است.

شرکت دونگ مینگ پتروچمیکال حدود 6300 نفر پرسنل، 30 میلیارد یوان دارایی (4.5 میلیارد دلار) و ظرفیت پالایش سالانه 15 میلیون تن نفت را داراست.

مقامات چینی در حال برنامه ریزی برای وضع تعرفه بر کالاهای وارتای از آمریکا و جایگزین کردن نفت غرب آفریقا و خاورمیانه و از جمله ایران با نفت آمریکا هستند. پکن گفته، قصد ندارد از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت کند.

چین دومین مشتری بزرگ نفت آمریکاست و میزان خرید نفت این کشور از آمریکا در ابتدای ماه جولای به 400 هزار بشکه در روز رسید. اما پکن در واکنش به تعرفه های جدید وضع شده از سوی دولت آمریکا بر کالاهای چینی قول داده که تعرفه 25 درصدی بر نفت آمریکا اعمال کند.

تعرفه های 25 درصدی دولت آمریکا بر 34 میلیارد دلار کالای چینی از روز 6 جولای اجرایی شده است. دولت چین هم بلافاصله در اقدامی تلافی جویانه بر همان مقدار از کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرده تست.

مدت کوتاهی پس از این اقدام، ترامپ اعلام کرد که آمریکا تعرفه هایی را بر بیش از 500 میلیارد دلار از کالاهای چینی وضع خواهد کرد و واشنگتن یک فهرست جدید 200 میلیارد دلاری از محصولات چینی را که ممکن است مشمول تعرفه های 10 درصدی شوند آماده کرده است.


منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 21523
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *