۰
۲

جزئیات برخورد نفتکش ایرانی در میانه خلیج فارس

شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: شناور فرآورشی و ذخیره‌سازی کوروش مستقر در لایه نفتی پارس جنوبی که ۲۳ تیرماه امسال دچار حادثه شده بود، در مدار است و تولید در این میدان ادامه دارد.
نفتکش ایرانی - میز نفت
نفتکش ایرانی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمدحسین دانشفر، مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در خصوص جزئیات برخورد نفتکش ایرانی در میانه خلیج فارس اظهار داشت: حدود ساعت 3 بامداد روز 23 تیرماه، به دلیل شرایط بد جوی، جریان‌های شدید آب و در نهایت چرخش نفتکش SOL از موقعیت خود، برخوردی بین نفتکش صادراتی SOL و شناور فرآورشی و ذخیره‌سازی کوروش مستقر در لایه نفتی پارس جنوبی به وقوع پیوست و سبب بروز خسارت‌هایی جزیی به بدنه، هوز و تجهیزات بارگیری شد.

وی افزود: خوشبختانه با کنترل شرایط، تلاش و ایثار کارکنان زحمتکش عملیاتی مستقر در شناور و منطقه، در حداقل زمان ممکن چاه‌‌ها در مدار تولید قرار گرفتند و شرایط به حالت اولیه بازگشت.

مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: در حال حاضر تولید از لایه نفتی پارس جنوبی بر اساس برنامه اجرایی با توجه به ظرفیت مخازن در حال انجام است و هم‌اکنون پایانه شناور فرآورشی (FPSO) کوروش در مدار تولید قرار دارد.

به گفته وی، عملیات بارگیری و پهلودهی شناورها ازسوی تیمی انجام گرفته که سال‌ها تجربه موفق در این زمینه دارند و تعمیر خسارت‌های جزیی وارد شده بر این پایانه شناور نیز به سرعت در حال انجام است و به زودی به پایان می‌رسد.

بر اساس اعلام شرکت نفت فلات قاره ایران، از ابتدای تولید در لایه نفتی پارس جنوبی در فروردین‌ماه سال 1396 تاکنون، طی 18 عملیات بارگیری، بیش از 9 میلیون بشکه نفت‌خام این لایه نفتی مشترک از طریق پایانه شناور فرآورشی کوروش ازسوی متخصصان شرکت نفت فلات قاره ایران بارگیری و صادر شده است.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 21524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آریو
Iran, Islamic Republic of
پیش بینی وضع هوا درخلیج فارس در همان تاریخ را ببینید !!!!!!!!
آرین
Iran, Islamic Republic of
گزارش CCTV در زمان حادثه را ببینید !!!!